یک هیأت از دفتر طالبان در قطر به اسلام آباد سفر کرده است. روزنامه دیلی تلگراف به نقل از منابعی نوشته است که هیأتی به ریاست شیرمحمد استانکزی مسوول دفتر قطر گروه طالبان در شروع هفته روان به اسلام آباد سفر کرده است. همزمان با آغاز سومین دور سفر زلمی خلیلزاد نماینده ویژه وزارت امور […]

یک هیأت از دفتر طالبان در قطر به اسلام آباد سفر کرده است. روزنامه دیلی تلگراف به نقل از منابعی نوشته است که هیأتی به ریاست شیرمحمد استانکزی مسوول دفتر قطر گروه طالبان در شروع هفته روان به اسلام آباد سفر کرده است.

همزمان با آغاز سومین دور سفر زلمی خلیلزاد نماینده ویژه وزارت امور خارجه‌ آمریکا برای صلح افغانستان به کشورهای منطقه، یک هیأت هفت نفره از دفتر سیاسی طالبان در قطر اوایل هفته‌ جاری به پاکستان رفته است. روزنامه دیلی تلگراف گزارش کرده است که این هیأت هفت نفره به ریاست شیرمحمد عباس استانکزی، رییس دفتر طالبان در قطر برای مشوره با اعضای رهبری طالبان پیش از آغاز دور جدید مذاکره با آمریکا، به پاکستان رفته است.

به نقل از دیلی تلگراف، ملا هبت ‌الله رهبر گروه طالبان، این هیأت را برای رایزنی و گفتگو درباره دور بعدی مذاکرات این گروه با جانب آمریکا، به پاکستان فراخوانده است. در بخش از گفته های منبع طالبان به روزنامه دیلی تلگراف آمده است: “ما کلمه به کلمه با اعضای رهبری در پاکستان مشوره می ‌کنیم. ما در مورد بسیاری از مسایل مهم با رهبران ارشد مشوره می ‌کنیم تا در مذاکرات با زلمی خلیلزاد در هفته‌ آینده در جایگاه بهتری قرار بگیریم.”

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که زلمی خلیلزاد روز سه شنبه سومین دور سفر خود را به افغانستان و کشورهای منطقه آغاز کرده است. قرار است آقای خلیلزاد در این سفر بر علاوه افغانستان و پاکستان به کشورهای روسیه، ازبیکستان، ترکمنستان، بلجیم، امارات متحد عرب و قطر نیز برود. سفر هیأت گروه طالبان به پاکستان و همچنان سفر زلمی خلیلزاد نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا برای روند صلح افغانستان به روسیه مهم خوانده می شود. این نخستین سفر آقای خلیلزاد پس از آغاز مأموریت جدیدش به مسکو خواهد بود.