شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان به هدف گفتگو درباره روند صلح افغانستان، امروز به دوحه پایتخت قطر سفر کرده است. آقای قریشی می گوید که این سفر به ادامه سفرهایش به افغانستان، ایران، روسیه و چین صورت می گیرد. هفته گذشته وزیر خارجه پاکستان به کابل آمد و با مقام های حکومت وحدت ملی […]

شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان به هدف گفتگو درباره روند صلح افغانستان، امروز به دوحه پایتخت قطر سفر کرده است. آقای قریشی می گوید که این سفر به ادامه سفرهایش به افغانستان، ایران، روسیه و چین صورت می گیرد. هفته گذشته وزیر خارجه پاکستان به کابل آمد و با مقام های حکومت وحدت ملی دیدار کرد. وی وعده داده است که کشورش تلاش خواهد کرد، طالبان را به گفتگوهای مستقیم با حکومت افغانستان تشویق کند.

قطر از سال دو هزار و سیزده به این سو میزبان دفتر سیاسی طالبان است اما، مذاکرات امریکا و طالبان که با حمایت پاکستان انجام می شود، در پایتخت امارات متحد عربی برگزار شده است.

به نوشته روزنامه دان پاکستان، شاه محمود قریشی در این سفر یک روزه با وزیر خارجه، نخست وزیر و معاون نخست وزیر قطر دیدار و گفتگو کرده است. شاه محمود قریشی در یک ویدیو می گوید که این سفر بنا به دعوت وزیر خارجه قطر است و پاکستان تصمیم گرفته است که همکاری و اعتماد متحدان مهم منطقه ای را در زمینه مسایل منطقه ای و افغانستان جلب کند.

قریشی افزوده است که دوحه در گذشته در روند صلح افغانستان نقش داشته است و از این رو، اکنون نیز نظرات این کشور درباره صلح افغانستان حایز اهمیت است.

شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان گفت: پاکستان روابط نزدیک با قطر دارد و این کشور یکی از کشورهای تأثیرگذار در شرق میانه است. من در این سفر درباره روند صلح افغانستان، روابط دوجانبه و دیگر موضوعات مهم منطقه ای با مقام های قطر گفتگو خواهم کرد.

آقای قریشی دوشنبه هفته پیش به افغانستان، ایران، چین و روسیه سفر کرد. براساس گزارشها، این سفرهای وزیر خارجه پاکستان درباره روند صلح افغانستان متمرکز بوده است.

پیش از این رسانه های پاکستان به نقل از منابع دیپلوماتیک گزارش داده بودند که طالبان در نشست جده با حکومت افغانستان به گونه مستقیم گفتگو خواهد کرد. اما گروه طالبان این گزارش ها رد کرده است.