سفیر آلمان در افغانستان می گوید که اگر خواست تمامی طرف ها در روند گفتگوهای صلح افغانستان در نظر گرفته نشود، صلح پایدار در کشور تامین نخواهد شد. نشستی در باره صلح افغانستان با اشتراک شماری از نمایندگان کشورها در کابل برای دو روز برگزار شده است. کاهش خشونت ها، آتش بس و گفتگو های […]

سفیر آلمان در افغانستان می گوید که اگر خواست تمامی طرف ها در روند گفتگوهای صلح افغانستان در نظر گرفته نشود، صلح پایدار در کشور تامین نخواهد شد.

نشستی در باره صلح افغانستان با اشتراک شماری از نمایندگان کشورها در کابل برای دو روز برگزار شده است. کاهش خشونت ها، آتش بس و گفتگو های بین الافغانی از موضوع های اصلی این نشست است. احسان ضیا، رییس انستیتوت صلح آمریکا با تاکید بر حضور میانجی گری دیگر کشورها در روند گفتگوهای صلح افغانستان می گوید که باید به مردم افغانستان در گفتگوهای صلح نقش داده شود.

درهمین حال، محمد اجمل شاهپور، معین جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ با تاکید بر نقش قربانیان جنگ در روند گفتگوهای صلح می گوید که باید به جوانان کشور در روند گفتگوهای صلح نقش داده شود.

از سویی هم، پیتر پراگل، سفیر آلمان در افغانستان با تاکید بر این که کشورش در روند صلح افغانستان همکاری می کند می گوید که اگر خواست تمامی طرف ها در روند گفتگوهای صلح افغانستان در نظر گرفته نشود، صلح پایدار در کشور تامین نخواهد شد.

سفیر آلمان در افغانستان می افزاید: “باید در روند گفتگو های صلح مردم افغانستان شریک باشند و در هر توافق صلحی که خواست تمام طرف  ها گنجانیده نشود، صلح پایدار تامین نخواهد شد.”

این درحالیست که گفتگوهای صلح میان آمریکا و طالبان برای دومین بار در واکنش به حمله بر یک بیمارستان در بگرام در نزدیکی پایگاه نظامی آمریکا، برای یک هفته متوقف شده است. منابع نزدیک به طالبان به رسانه ها گفته اند که این گفتگوها تا چند روز دیگر از سر گرفته می شود.