سفیر روسیه در کابل ادعاهایی مبنی بر حمایت کشورش از طالبان را رد می‏کند، اما می‎گوید که مسکو به هدف تأمین صلح در افغانستان و حفظ امنیت جانی شهروندانش در این کشور با طالبان ارتباط دارد. دبیر کل ناتو دریک نشست خبری در مقر وزارت دفاع آمریکا روسیه را متهم کرد که از طالبان حمایت […]

سفیر روسیه در کابل ادعاهایی مبنی بر حمایت کشورش از طالبان را رد می‏کند، اما میگوید که مسکو به هدف تأمین صلح در افغانستان و حفظ امنیت جانی شهروندانش در این کشور با طالبان ارتباط دارد.

دبیر کل ناتو دریک نشست خبری در مقر وزارت دفاع آمریکا روسیه را متهم کرد که از طالبان حمایت می‏کند. پیش از این نیز شماری از مقام های غربی ادعایی های مشابهی را مطرح کرده‎اند. آنان دلیل می‎آورند که مسکو به هدف پس زدن تهدیدهای گروه تروریستی داعش از طالبان حمایت می‎کند.

اما الکساندر منتیسکی سفیر روسیه در کابل می‎گوید که نه تنها روسیه بل، بسیاری از کشورهای دیگر و به هدف های گوناگون با طالبان ارتباط دارند. آقای منتیسکی حمایت از طالبان را که از سوی دبیر کل ناتو مطرح شده است. یک ادعای خیالی می‎خواند. این دیپلومات روسی حضور تروریستان داعش را در افغانستان نگران کننده می‏خواند و می‏گوید که چگونگی تمویل و تجهیز این تروریستان برای مسکو پرسش برانگیز است.

چگونگی مبارزه با مواد مخدر از سوی آمریکا از دیگر انتقادهای سفیر روسیه است. آقای منتیسکی می‎گوید که آمریکا نمی‎خواهد با تروریزم و مواد مخدر در افغانستان مبارزه صادقانه کند.

پیش از این بارک اوباما رییس جمهوری آمریکا گفته است که نظامیان کشورش شبکه تروریستی القاعده را در افغانستان تار و مار کرده است، اما نمی‎تواند طالبان را از میان بردارد.