سفیر فرانسه در کابل جنگ طالبان با نیروهای امنیتی افغانستان را تعجب آور می خواند. گروه طالبان از یک دهه به این طرف در افغانستان به بهانه ی حضور نیروهای خارجی دست به حملات می زنند و همه روزه مردم افغانستان قربانی حملات آنان می شوند. طالبان اعلام کرده اند که تا باقی ماندن یک […]

سفیر فرانسه در کابل جنگ طالبان با نیروهای امنیتی افغانستان را تعجب آور می خواند. گروه طالبان از یک دهه به این طرف در افغانستان به بهانه ی حضور نیروهای خارجی دست به حملات می زنند و همه روزه مردم افغانستان قربانی حملات آنان می شوند. طالبان اعلام کرده اند که تا باقی ماندن یک سرباز رزمی نیروهای خارجی در افغانستان با حکومت این کشور می جنگند. جان مایکل مارلود سفیر فرانسه از جنگ طالبان با نیروهای امنیتی افغانستان تعجب می کند. وی می گوید که گروه طالبان به بهانه ی حضور نیروهای خارجی در افغانستان می جنگند، در حال که حالا نیروهای امنیتی افغانستان مسوولیت تامین امنیت این کشور را دارند.

سفیر فرانسه در کابل می افزاید: “حوادث اخیر در افغانستان تعجب آور نیست، آنچه که تعجب آور است این است که پیشتر گروه طالبان به بهانه ی حضور نیروهای خارجی در افغانستان می جنگیدند و در حال حاضر خط مقدم جبهه را نیروهای امنیتی افغانستان تشکیل می دهند”.

آقای مارلود از حمایت کشورش به افغانستان حرف می زند و می گوید که به همکاری در بخش های متفاوت با افغانستان متعهد اند. او همچنان می افزاید که پالیسی مشخصی را در امر حمایت از مهاجرین افغانستان روی دست ندارند و تلاش دارند تا زمینه برای برگشت مهاجران در افغانستان را مساعد کنند.

این در حالیست که  روزانه صدها تن از شهروندان کشور به بهانه ی نبود امنیت و نبود زمینه های کاری کشور را ترک می کنند و راهی کشورهای اروپایی می شوند.