سفیر چین در افغانستان بر نقش افغانستان در مبادلات اقتصادی در منطقه تاکید می کند. این دیپلمات چینی می گوید که کشورش برای گسترش همکاری های اقتصادی منتطه ای تلاش خواهد کرد. وزارت امور خارجه نشستی را به هدف سعی مشترک میان افغانستان و چین در چهارچوب پروژه “ابتکار کمر بند و راه” در کابل […]

سفیر چین در افغانستان بر نقش افغانستان در مبادلات اقتصادی در منطقه تاکید می کند. این دیپلمات چینی می گوید که کشورش برای گسترش همکاری های اقتصادی منتطه ای تلاش خواهد کرد.

وزارت امور خارجه نشستی را به هدف سعی مشترک میان افغانستان و چین در چهارچوب پروژه “ابتکار کمر بند و راه” در کابل برگزار کرد. حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزارت امور خارجه با ستایش از زمینه سازی های دولت چین برای همکاری های اقتصادی در افغانستان می گوید که همکاری ها میان چین و افغانستان می تواند در راستای گسترش همکاری های منظقه ای موثر واقع شود.

در همین حال، یاو جینگ سفیر چین در افغانستان نقش افغانستان را در مبادلات اقتصادی در منطقه مهم می داند. آقای جینگ می گوید که چین برای گسترش همکاری های اقتصادی منتطه ای تلاش خواهد کرد.

چین از جمله کشور های است که در یک دهه گذشته در بخش سرمایه گذاری در افغانستان پیشتازه بوده است. بر اساس گزارشها، چین تاکنون نسبت به کشور های غربی و کشور های همسایه بیشتر در افغانستان سرمایه گذاری کرده است.