در ادامه‌ی رایزنی‌ها مبنی بر تأمین حقابه ایران از افغانستان، رئیس سازمان محیط زیست این کشور اعلام کرده که برای نخستین بار، مقام‌های حکومت سرپرست پذیرفته‌اند تا حقابه ایران رها شود. در ادامه‌ی رایزنی‌ها مبنی بر تأمین حقابه ایران از رود هلمند افغانستان، پس از سفر هیأت اقتصادی حکومت سرپرست به رهبری سرپرست وزارت انرژی […]

در ادامه‌ی رایزنی‌ها مبنی بر تأمین حقابه ایران از افغانستان، رئیس سازمان محیط زیست این کشور اعلام کرده که برای نخستین بار، مقام‌های حکومت سرپرست پذیرفته‌اند تا حقابه ایران رها شود.

در ادامه‌ی رایزنی‌ها مبنی بر تأمین حقابه ایران از رود هلمند افغانستان، پس از سفر هیأت اقتصادی حکومت سرپرست به رهبری سرپرست وزارت انرژی و آب به ایران، رئیس سازمان محیط زیست ایران در پاسخ به پرسش خبرنگاران گفته که برای نخستین بار، کابل پذیرفته که حقابه تهران را رها کند.

درهمین حال، برخی از کارشناسان امور سیاسی می‌‌گویند که تنش‌های به ‌وجود‌ آمده میان دو کشور بر سر حقابه، باید از راه گفت‌وگو حل و از افزایش تنش‌ها جلوگیری شود. در کنار این، سخنگوی حکومت سرپرست می‌گوید که افغانستان دچار خشک‌سالی جدی شده و تأکید می‌کند که کابل و تهران باید به‌گونه‌ای هماهنگ، در برابر کم‌آبی و مشکلات زیست محیطی مبارزه کنند.

گفتنی‌است که تهران و کابل در دو سال پسین، بر سر مسأله حقابه هلمند چندین مذاکره و گفت‌وگو کرده‌اند و در مواردی حتا سبب تنش‌های لفظی دو طرف شده‌است. ایران، افغانستان را متهم به کارشکنی کرده و می‌گوید که میزان آب تعیین‌شده در معاهده آب دوجانبه را به سمت ایران جاری نمی‌کند؛ اما، مقام‌های حکومت سرپرست بارها گفته که به دلیل خشک‌سالی، افغانستان با کم‌آبی روبه‌رو بوده و با توجه به مقدار آبی‌ که در رودخانه هلمند جاری است، حقابه ایران را به‌پیمانه‌ی کافی داده‌اند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv