اعضای مجلس سنا می گویند که آمریکا باید در مورد راهبرد خود در راستای چگونگی تامین صلح در افغانستان، به مردم این کشور وضاحت بدهد. تلاش ها در پیوند به چگونگی تامین صلح بیش از هر زمان دیگر در کشور شدت گرفته است. شماری از اعضای مجلس سنا می گویند که آمریکا طی چند ماه […]

اعضای مجلس سنا می گویند که آمریکا باید در مورد راهبرد خود در راستای چگونگی تامین صلح در افغانستان، به مردم این کشور وضاحت بدهد.

تلاش ها در پیوند به چگونگی تامین صلح بیش از هر زمان دیگر در کشور شدت گرفته است. شماری از اعضای مجلس سنا می گویند که آمریکا طی چند ماه گذشته هشت بار در پیوند به چگونگی تامین صلح در افغانستان با هیأت گروه طالبان گفتگو کرده است. فضل الهادی مسلمیار، رییس مجلس سنا می گوید که آمریکا باید در مورد راهبرد خود در راستای چگونگی تامین صلح در افغانستان، به مردم این کشور وضاحت بدهد.

در همین حال، جوزیف دانفورد، رییس ستاد ارتش آمریکا گفته است که گروه طالبان در نهایت باید صلح کنند و موفقیت این گروه جز روی آوردن به صلح نیست. آقای دانفورد افزده است: “ما معتقد هستیم که طالبان درک می کنند که در نهایت باید صلح کنند. کلید موفقیت این است که همه تلاش ها و فشارهای مان را هماهنگ کرده و از آن برای تشویق کردن طالبان به مذاکره استفاده کنیم.”

شمار دیگری از اعضای مجلس سنا می گویند که صلح افغانستان به بازی سیاسی میان روسیه و آمریکا مبدل شده است و اگر آمریکا در روند گفتگوهای صلح افغانستان صادق است، باید با فشارهای نظامی گروه طالبان را وادار به صلح کند.

این سخنان در حالی مطرح می شود که به تازگی زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان با نمایندگان طالبان در قطر گفتگو کرده است. اما جزییات این دیدار تاکنون به مردم شریک نشده است. پیش از این هیأت گروه طالبان در نشست مسکو بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان را به عنوان پیش شرط پیوستن این گروه به مذاکرات صلح مطرح کرده است.