بدون وارد کردن فشار نظامی، افراد وابسته به گروه طالبان حاضر به صلح نمی شوند. شماری از اعضای مجلس سنا با بیان این مطلب بر وارد کردن فشارهای نظامی علیه گروه طالبان در میدان های جنگ تاکید می کنند. پس از اعلام گروه طالبان مبنی بر دیدار نکردن با نمایندگان حکومت افغانستان در نشست جده، […]

بدون وارد کردن فشار نظامی، افراد وابسته به گروه طالبان حاضر به صلح نمی شوند. شماری از اعضای مجلس سنا با بیان این مطلب بر وارد کردن فشارهای نظامی علیه گروه طالبان در میدان های جنگ تاکید می کنند.

پس از اعلام گروه طالبان مبنی بر دیدار نکردن با نمایندگان حکومت افغانستان در نشست جده، شماری از اعضای مجلس سنا می گویند که، هم اکنون گروه طالبان مانند یک دولت با کشورها دیگر در پیوند به صلح برخورد می کند. هاشم الکوزی عضو مجلس سنا می گوید که این مساله برای مردم افغانستان نگران کننده است.

محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا با تاکید بر اینکه طالبان جز با فشارهای نظامی حاضر به میز مذاکره نخواهد شد می گوید که با تضرع نمی شود صلح را در کشور تامین کرد.

درهمین حال، فضل الهادی مسلمیار، رییس مجلس سنا می گوید که نباید حکومت نظاره گر مذاکرات هیأت طالبان با مقام های شماری از کشورها باشد. به گفته وی، حکومت باید بیشتر از پیش در پیوند به تامین صلح در کشور تلاش کند و مالکیت گفتگوهای صلح را به دست گیرد.

این سخنان در حالی مطرح می شود که قرار است تا چند روز دیگر نشست در پیوند به صلح افغانستان در شهر جده عربستان سعودی برگزار شود. در این نشست هیأت مذاکره کننده گروه طالبان، نمایندگان عربستان سعودی، امارات متحد عربی، آمریکا و پاکستان شرکت خواهند کرد.