شماری از اعضای مجلس سنا انجام حمله هوایی در مربوطات ولایت کندز که منجر به تلفات غیرنظامیان شده است را محکوم می‏کنند. آنان از آمریکا می‏خواهند که در پیوند به رویداد ولایت کندز غرامت جنگی بپردازد. انجام حمله هوایی در مربوطات ولایت کندز که منجر به کشته شدن بیش از سی غیرنظامی در این ولایت […]

شماری از اعضای مجلس سنا انجام حمله هوایی در مربوطات ولایت کندز که منجر به تلفات غیرنظامیان شده است را محکوم می‏کنند. آنان از آمریکا می‏خواهند که در پیوند به رویداد ولایت کندز غرامت جنگی بپردازد.

انجام حمله هوایی در مربوطات ولایت کندز که منجر به کشته شدن بیش از سی غیرنظامی در این ولایت شده است، واکنش هایی را برانگیخته است. شماری از اعضای مجلس سنا این حمله را محکوم می‏کنند. زلمی زابلی عضو مجلس سنا با تاکید بر جلوگیری از تلفات غیرنظامیان می‎گوید که آمریکا باید به بازماندگان قربانیان ولایت کندز غرامت جنگی بپردازد.

درهمین حال، شماری دیگری از اعضای مجلس سنا هشدار می دهند که اگر سربازان خارجی در کار جلوگیری از تلفات غیرنظامیان اقدامی جدی نکنند، پیمان امنیتی میان کابل و واشنگتن را لغو خواهند کرد.

هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در حملات هوایی سربازان خارجی موضوع تازه نیست. پیش از این نیز شماری از غیرنظامیان در ولایت های مختلف در نتیجه حملات هوایی نیروهای خارجی شهید شده‎اند.