شماری از اعضای مجلس سنا با تاکید بر تامین صلح در کشور می گویند تازمانی که مردم افغانستان در میان خود صلح نکنند، با گروه های مخالف صلح نخواهد شد. بحث صلح و ادامه دیدار نمایندگان طالبان با کشور های همسایه و آمریکا از مواردی است که در این روز ها در رسانه ها ملی […]

شماری از اعضای مجلس سنا با تاکید بر تامین صلح در کشور می گویند تازمانی که مردم افغانستان در میان خود صلح نکنند، با گروه های مخالف صلح نخواهد شد.

بحث صلح و ادامه دیدار نمایندگان طالبان با کشور های همسایه و آمریکا از مواردی است که در این روز ها در رسانه ها ملی و بین المللی دست به دست می شود. شماری از اعضای مجلس سنا با تاکید بر تامین صلح در کشور می گویند تا زمانی که مردم افغانستان در میان خود به صلح نرسند و اتحاد نکنند، صلح در کشور تامین نخواهد شد.

شمار دیگری از اعضای مجلس سنا آمریکا را متهم می کنند که در پیوند به صلح افغانستان بازی های دوگانه انجام می دهد. افضل شامل عضو مجلس سنا می گوید که با گذشت هرروز مقام های آمریکایی در پیوند به پیشبرد روند گفتگوهای صلح افغانستان حرف های تازه بیان می کنند که نمایانگر بی صداقتی این کشور است. این عضو مجلس سنا حضور آمریکایی ها را در افغانستان یکی از علت هایی می داند که مخالفان مسلح را به ادامه جنگ در افغانستان تشویق می کند. آقای شامل همچنان حضور هژده ساله نظامیان آمریکایی را در افغانستان بی دستاورد می داند.

در حالی بخشی از صحبت های اعضای مجلس سنا روی گفتگوهای صلح می چرخد که روز شنبه معاون وزیر خارجه ایران پس از دیدار با نمایندگان گروه طالبان در تهران به کابل آمد و به دولت افغانستان گزارش داد.