شماری از اعضای مجلس سنا، تک کرسی شدن حوزه های انتخاباتی را به سود کشور نمی دانند. سناتوران از رییس جمهوری می خواهند که طرحی تک کرسی شدن حوزه های انتخاباتی را توشیح نکند. طرحی تک کرسی شدن حوزه های انتخاباتی واکنش ها و انتقادهای زیادی را تا کنون بر انگیخته است. این طرح ولایت […]

شماری از اعضای مجلس سنا، تک کرسی شدن حوزه های انتخاباتی را به سود کشور نمی دانند. سناتوران از رییس جمهوری می خواهند که طرحی تک کرسی شدن حوزه های انتخاباتی را توشیح نکند.

طرحی تک کرسی شدن حوزه های انتخاباتی واکنش ها و انتقادهای زیادی را تا کنون بر انگیخته است. این طرح ولایت های کشور را که در حال حاضر حوزه های واحد و چند نماینده ای به شمار می آید، به حوزه های کوچک و تک نماینده تقسیم خواهد کرد. شماری از اعضای مجلس سنا، طرحی تک کرسی شدن حوزه های انتخاباتی را به نفع کشور نمی دانند. گلالی اکبری عضو مجلس سنا می گوید که با توجه به وضع بد امنی در برخی از مناطق کشور، این طرح قابل تطبیق نخواهد بود. بانو اکبری از رییس جمهور غنی می خواهد که طرحی تک کرسی شدن حوزه های انتخاباتی را توشیح نکند.

اعضای مجلس سنا همچنان تاکید می کنند که تطبیق طرحی تک کرسی شدن حوزه های انتخاباتی زمینه را برای مداخله زورمندان در روند انتخابات هموار خواهد کرد.

دیده شود که رییس جمهور غنی طرحی تک کرسی شدن حوزه های انتخاباتی را توشیح خواهد کرد یاخیر و آیا این طرح می تواند در امر برگزاری انتخابات شفاف و به دور از تقلب موثر واقع شود؟