اعضای مجلس سنا حمله برخبرنگاران را محکوم می‎کنند. سناتوران از حکومت می‎خواهند که امنیت جان خبرنگاران را تامین کند. چندی قبل دیدبان رسانه های آزاد افغانستان یا”نی” در گزارشی از افزایش خشونت‎ها علیه خبرنگاران در کشور سخن گفته بود. یافته های “نی” نشان می‎داد که در سال روان خورشیدی ۱۴ خبرنگار کشته شده‏اند. در تازه […]

اعضای مجلس سنا حمله برخبرنگاران را محکوم میکنند. سناتوران از حکومت میخواهند که امنیت جان خبرنگاران را تامین کند.

چندی قبل دیدبان رسانه های آزاد افغانستان یا”نی” در گزارشی از افزایش خشونت‎ها علیه خبرنگاران در کشور سخن گفته بود. یافته های “نی” نشان می‎داد که در سال روان خورشیدی ۱۴ خبرنگار کشته شده‏اند. در تازه ترین مورد نعمت الله ظهیر خبرنگار شبکه آریانا نیوز هنگام اجرای وظیفه در ولایت هلمند درپی انفجار میان کنار جاده‏ای جان باخته است. اعضای مجلس سنا از افزایش خشونت‏ها علیه خبرنگاران در کشور نگرانی می‎کنند. فرهاد سخی معاون نخست مجلس سنا می‎گوید که حمله برخبرنگاران، حمله بر آزادی بیان است و مجلس سنا تعرض به آزادی بیان را محکوم می‏کند. آقای سخی، از حکومت می‏خواهد که امنیت جانی خبرنگاران را تامین کند. معاون مجلس سنا همچنان از خبرنگاران نیز می‎خواهد که خبرهای مربوط به گروهای هراس افگن به ویژه طالبان را تحریم کنند.

فعالان رسانه‏ای می‎گویند که اگر حکومت از خبرنگاران حمایت نکند و در تامین امنیت جان آنان تلاش نکند، خشونت علیه خبرنگاران افزایش خواهد یافت.