اعضای مجلس سنا از حکومت می خواهند که هرچه زودتر زمینه برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی را فراهم کند. به دنبال رد فرمان تقنینی رییس جمهور در خصوص اصلاح نظام انتخاباتی کشور از سوی کمیته مختلط، ریاست جموری اعلام کرد که در هفته جاری کار جدی روی اصلاح نظام انتخاباتی آغاز می شود. […]

اعضای مجلس سنا از حکومت می خواهند که هرچه زودتر زمینه برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی را فراهم کند.

به دنبال رد فرمان تقنینی رییس جمهور در خصوص اصلاح نظام انتخاباتی کشور از سوی کمیته مختلط، ریاست جموری اعلام کرد که در هفته جاری کار جدی روی اصلاح نظام انتخاباتی آغاز می شود.

اما باگذشت پنج روز از هفته روان، هنوزهم حکومت در راستای چگونگی اصلاح نظام انتخاباتی کشور اقدامی نکرده است. شماری از اعضای مجلس سنا از حکومت می خواهند که هرچه زودتر زمینه برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی را فراهم کند. فیصل سمیع عضو مجلس سنا می گوید که درجریان تعطیلات تابستانی شورای ملی، رییس جمهور باید فرمان مجدد تقنینی را در خصوص اصلاح نظام انتخاباتی کشور صادر کند.

این درحالیست که پیش از این رییس جمهوری تاکید کرده است که با رد فرمان تقنینی، روند اصلاحات انتخاباتی متوقف نشده و در هفته‎ی روان، بسته اصلاحی را در خصوص چگونگی اصلاح نظام انتخاباتی کشور با مردم شریک خواهد کرد.