سناتوران از حکومت می خواهند که بدلیل مداخلات بی پرده پاکستان در امور داخلی کشور، از این کشور به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کند. پاکستان به عنوان کشوری که همواره در امور داخلی افغانستان به شکل بی پرده مداخله کرده است. حمایت این کشور از گروه های تروریستی کشور را با خطر سقوط […]

سناتوران از حکومت می خواهند که بدلیل مداخلات بی پرده پاکستان در امور داخلی کشور، از این کشور به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کند.

پاکستان به عنوان کشوری که همواره در امور داخلی افغانستان به شکل بی پرده مداخله کرده است. حمایت این کشور از گروه های تروریستی کشور را با خطر سقوط مواجه کرده است. حکومت افغانستان بدلیل حمایت پاکستان از گروه های تروریستی و دادن پناه گاه برای آنان، بارها از این کشور انتقاد کرده است. اخیرا محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور گفته است که در پیوند به مذاکرات صلح از پاکستان کمک نخواهند گرفت.

مداخلات بی پرده پاکستان در امورد داخلی کشور خشم اعضای مجلس سنا را نیز بر انگیخته است. فیصل سمیع عضو مجلس سنا می گوید که حکومت افغانستان باید سیاست تضرع در قبال پاکستان را پایان دهد و برعلیه این کشور در شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت درج کند.

اعضای مجلس سنا نسبت به ناامنی ها در برخی از مناطق کشور سخت نگرانی می کنند. فضل الهادی مسلمیار رییس مجلس سنا با انتقاد از ناتوانی و ضعف حکومت در راستای ایجاد امنیت برای مردم، می گوید که اگر حکومت توانایی تأمین امنیت را ندارد، امکانات را در اختیار مردم بگذارد تا مردم خودشان از امنیت شان دفاع کنند.

این اظهارات سناتوران کشور در حالی مطرح می شود که اخیرا مقام های پاکستانی از حکومت افغانستان خواسته اند تا جلو اتهام بستن علیه این کشور را بگیرد.

مقام های پاکستانی حامد کرزی رییس جمهور پیشین و رحمت الله نبیل رییس امنیت ملی را به اتهام بستن علیه کشور خود متهم می کنند.