در این اواخر جنگ در ولایت بدخشان نگرانی مردم را برانگیخته است. شماری از اعضای مجلس سنا می گویند که روسیه طالبان را در بدخشان کمک نظامی می کند، تا این گروه مانع حملات تروریستان داعش به آسیای میانه شود. ولسوالی زیباک ولایت بدخشان چندی قبل به دست افراد وابسته به گروه طالبان سقوط کرد. […]

در این اواخر جنگ در ولایت بدخشان نگرانی مردم را برانگیخته است. شماری از اعضای مجلس سنا می گویند که روسیه طالبان را در بدخشان کمک نظامی می کند، تا این گروه مانع حملات تروریستان داعش به آسیای میانه شود.

ولسوالی زیباک ولایت بدخشان چندی قبل به دست افراد وابسته به گروه طالبان سقوط کرد. این ولسوالی پس ازنزدیک به دو هفته دوباره به تصرف نظامیان کشور درآمد. شماری از اعضای مجلس سنا می گویند که وضعیت امنیتی بدخشان نگران کننده است و حکومت باید امنیت این ولایت مهم و استراتیژیک در نظر داشته باشد. گلالی اکبری عضو مجلس سنا می گوید که روسیه طالبان بدخشان را کمک نظامی و تسلیحاتی می کند، تا این گروه مانع حملات تروریستان داعش به آسیای میانه شود.

در همین حال، محمد علم ایزدیار معاون مجلس سنا از عملکرد نظامیان کشور درکار تصرف دوباره ولسوالی زیباک در بدخشان ستایش می کند. آقای ایزدیار بر واپس گیر ولسوالی های وردوج و یمگان بدخشان و پاکسازی ولایت کندز از وجود هراس افگنان نیز تاکید می کند.

سناتوران در حالی بر پاکسازی ولسوالی های وردوج و یمگان تاکید می کنند که وزارت دفاع ملی از راه اندازی عملیات وسیع برای بازپس گیری این دو ولسوالی خبر داده است. سخنگوی این وزارت گفته است پس از عملیات تصفیوی بخش های دور دست ولسوالی زیباک، عملیات برای بازپس گیری ولسوالی های وردوج و یمگان آغاز خواهد شد.