شماری از اعضای مجلس سنا با تأکید بر تأمین صلح در کشور می گویند که کلید صلح افغانستان در اختیار آمریکا است. به باور اعضای مجلس سنا، تازمانی که آمریکا نخواهد صلح در کشور تأمین نمی شود. با آن که تلاش های در یک سال گذشته در راستای تأمین صلح در کشور از سوی حکومت […]

شماری از اعضای مجلس سنا با تأکید بر تأمین صلح در کشور می گویند که کلید صلح افغانستان در اختیار آمریکا است. به باور اعضای مجلس سنا، تازمانی که آمریکا نخواهد صلح در کشور تأمین نمی شود.
با آن که تلاش های در یک سال گذشته در راستای تأمین صلح در کشور از سوی حکومت صورت گرفته است، اما گروه های مخالف مسلح دولت به ویژه طالبان تاکنون چراغ سبزی برای حاضر شدن به میز مذاکره نشان نداده اند. شماری از اعضای مجلس سنا با تأکید بر تأمین صلح در کشور می گویند که کلید صلح افغانستان در اختیار آمریکا و بریتانیا است. نادر بلوچ عضو مجلس سنا می گوید تازمانی که آمریکا نخواهد صلح در کشور تأمین نمی شود.
پاکستان وعده داده بود که طالبان را به میز مذاکره حاضر می کند، اما تاکنون از نشست رو در روی حکومت با طالبان خبری نیست. گل احمد اعظمی عضو دیگر مجلس سنا در این مورد می گوید که حکومت باید در پیوند به گفت‎گوهای صلح با مخالفان از جامعه جهانی ضمانت بگیرد. هنوز شهروندان کشور در جریان نیستند که گفت‎گوهای صلح با مخالفان مسلح به کجا رسیده است. این درحالیست که حکومت نیز تاکنون در این باره چیزی به رسانه ها نگفته است.