یک سناتور امریکا، لایحه‌ای را برای شفاف شدن توزیع کمک‌های ملل متحد در افغانستان، به کانگرس این کشور ارائه کرده‌است. وی تأکید کرده که حکومت امریکا تا زمانی‌که جلو سوءاستفاده‌های مقام‌های حکومتی از کمک‌های خارجی را نگرفته‌است کمک‌های بشردوستانه به افغانستان را متوقف کند. به ‌دنبال نگرانی برخی از مقام‌های امریکایی و نمایند‌گان این کشور […]

یک سناتور امریکا، لایحه‌ای را برای شفاف شدن توزیع کمک‌های ملل متحد در افغانستان، به کانگرس این کشور ارائه کرده‌است. وی تأکید کرده که حکومت امریکا تا زمانی‌که جلو سوءاستفاده‌های مقام‌های حکومتی از کمک‌های خارجی را نگرفته‌است کمک‌های بشردوستانه به افغانستان را متوقف کند.

به ‌دنبال نگرانی برخی از مقام‌های امریکایی و نمایند‌گان این کشور مبنی بر بهر‌گیری مقام‌های کنونی افغانستان از کمک‌های جهانی، مارکو روبیو، یک سناتور ایالات متحده با ‌ارائه طرحی خواستار توقف کمک‌های مالی واشنگتن از طریق سازمان ملل به افغانستان شد. وی افزود تا زمانی اطمینان حاصل نشود که کمک‌های بشر دوستانه به نیازمندان واقعی نمی‌رسد، باید سازمان ملل کمک‌هایش به افغانستان را متوقف کند: «طالبان، نباید از پول مالیات‌دهندگان امریکایی سود ببرند. متاسفانه، این سناریویی است که عملاً در پیش چشم ما اتفاق می‌افتد. تا زمانی که اطمینان حاصل نکنیم، کمک‌های مذکور به سازمان ملل به حالت تعلیق در بیاید».

ازسوی هم، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست با رد این ادعا می‌گوید شایعاتی که در این زمینه مطرح می‌شود تبلیغات است وی همچنان افزود که حکومت افغانستان در زمینه تأمین امنیت و همچنین در بخش شفافیت با نهادهای امدادرسان همکاری می‌کند.

این در حالی‌است جان سوپکو، بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان “سیگار” نیز در ماه عقرب سال جاری گفته بود که مقام‌های کنونی افغانستان یک بخش عمده کمک‌ها را در راستای منافع خود به‌ کار می‌برند. براساس آخرین گزارش اداره سیگار، ایالات متحد در دو سال اخیر نسبت به دیگر کشورها بیشترین کمک بشری به افغانستان ارسال کرده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv