وزارت مالیه سند بودجه ملی سال مالی جدید را به مجلس نمایندگان معرفی کرد. بودجه ملی سال مالی سیزد نود و هشت خورشیدی نسبت به سال گذشته دوازده درصد افزایش یافته است. وزارت مالیه سند بودجه ملی سال مالی سیزده نود و هشت خورشیدی را به مجلس نمایندگان معرفی کرد. عبدالله رقیبی، معین وزارت مالیه […]

وزارت مالیه سند بودجه ملی سال مالی جدید را به مجلس نمایندگان معرفی کرد. بودجه ملی سال مالی سیزد نود و هشت خورشیدی نسبت به سال گذشته دوازده درصد افزایش یافته است.

وزارت مالیه سند بودجه ملی سال مالی سیزده نود و هشت خورشیدی را به مجلس نمایندگان معرفی کرد. عبدالله رقیبی، معین وزارت مالیه می گوید که بودجه ملی سال مالی جدید با استندرهای جهانی ترتیب شده است. وی می افزاید که بودجه ملی سال مالی جدید، نسبت به سال گذشته دوازده درصد افزایش یافته است.

مجموع بودجه ملی سال مالی جدید سه صد و نود نه میلیارد افغانی است که از این میان دوصدو هفتاد و پنچ میلیارد آن بودجه عادی و یکصد و بیست و چهار میلیارد دیگر آن بودجه توسعه ای است. همچنان از این میان، شصت و یک میلیارد افغانی بودجه اختیاری و شصت و سه میلیارد بودجه غیر اختیاری است.

چهل و یک درصد بودجه به بخش امنیتی اختصاص داده شده است. بخش هایی معارف، زیربنا و توسعه ای دهات در رده های بعدی قرار دارند. این درحالیست که مجلس سنا این بودجه را تایید کرده است. دیده شود که مجلس نمایندگان آنرا تایید می کند یا خیر.