سومین نشست ملی شهرداران در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد. رییس جمهورغنی در این نشست خلای ظرفیت، حکومتداری بد، پروژه‌ های کوتاه مدت و ناقص را از عوامل عمده بحران شهری خواند. ارایه طرح‌ های مشخص تا یکماه آینده برای موفقیت ساخت و ساز شهرک معلمان، شهرک مهاجران، مسکن برای خانواده‌های قربانیان نیروهای امنیتی کشور […]

سومین نشست ملی شهرداران در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد. رییس جمهورغنی در این نشست خلای ظرفیت، حکومتداری بد، پروژه‌ های کوتاه مدت و ناقص را از عوامل عمده بحران شهری خواند.

ارایه طرح‌ های مشخص تا یکماه آینده برای موفقیت ساخت و ساز شهرک معلمان، شهرک مهاجران، مسکن برای خانواده‌های قربانیان نیروهای امنیتی کشور و مبدل شدن ساحات غیر پلانی به ساحات پلانی از خواست‌ های عمده رییس جمهور غنی از شهرداران است. رییس جمهورغنی تثبیت زمین ‌های دولتی در تمام شهرهای کشور، نوع استفاده از املاک دولتی، ایجاد ساحات سبز در شهرها، حفظ و بازسازی میراث ‌های تاریخی، ایجاد رابطه میان شهر و روستا، ایجاد زمینه برای بسته بندی و حفاظت معیاری از محصولات زراعتی در شهرها و ایجاد زمینه ‌های سرمایه‌ گذاری را از اولویت شهردارها خواند و از آنان خواست که طرحی را در مورد افزایش عواید برای وی پیشنهاد کنند.

رییس جمهورغنی دولتداری “بد و ناقص” را عامل عمده عقب ماندگی خواند و تاکید کرد که بیشتر راهکارهای ‌که در افغانستان ساخته شده، از راهکارها و قوانین کشورهای دیگر “کاپی برداری” شده و همین سبب گردیده که “بی نتیجه” بمانند. آقای غنی، از شهرداران کشور خواست که با مردم و پلیس کار کرده و مطابق به قانون جدید شهرداری ها، عمل کنند.

درهمین حال، عبدالمتین بیک، رییس ارگان‌های محلی اطمینان می دهد که در آینده انتخابات شهرداری‌ها را برگزار خواهد کرد.

رییس جمهورغنی، خواستار تغییرات جدی در تشکیلات شهرداری ها شد و گفت که تشکیلات کنونی پاسخگوی حکومتداری محلی مطابق به نقشه راه آنان نیست.