جان ساپکو رییس دفتر بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان ″سیگار″ وزارت‌های خارجه و دفاع امریکا را متهم کرده است که در مورد فروپاشی حکومت افغانستان و قوت واقعی نیروهای نظامی این کشور معلومات را افشا نکرده‌اند. جان سوپکو، می‌گوید که این معلومات قانون‌گذاران و مردم امریکا را کمک می‌توانست تا موضوع پایان بخشیدن مأموریت […]

جان ساپکو رییس دفتر بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان ″سیگار″ وزارت‌های خارجه و دفاع امریکا را متهم کرده است که در مورد فروپاشی حکومت افغانستان و قوت واقعی نیروهای نظامی این کشور معلومات را افشا نکرده‌اند.

جان سوپکو، می‌گوید که این معلومات قانون‌گذاران و مردم امریکا را کمک می‌توانست تا موضوع پایان بخشیدن مأموریت امریکا در افغانستان را ارزیابی کنند. آقای سوپکو از پنتاگون و وزارت خارجه‌ی امریکا خواسته است که تمامی معلومات مرتبط به تحولات اخیر در افغانستان را منتشر کنند. سیگار می‌گوید که وزارت‌های دفاع و خارجه‌ امریکا دسترسی به اطلاعات در مورد خروج نیروهای این کشور از افغانستان را محدود کرده است. جان سوپکو، روز گذشته 〈جمعه، ۷ عقرب〉 به خبرنگاران گفته است که این اقدام وزارت‌های دفاع و خارجه‌ی‌ امریکا باعث شده‌ است تا مردم و قانون‌گذاران این کشور تصویر کامل از دلایل و شرایط منتهی به سقوط دولت افغانستان، نداشته باشند. او هم‌چنان افزوده است که شرایط و دلایل خروج پرهرج‌ومرج نیروهای امریکایی از افغانستان هم به مردم این کشور به‌دلیل این اقدامات مشخص نیست.