درپی حمله گروهی افراد وابسته به طالبان بر یک پاسگاه نظامیان کشور در مسیر شاهراه کندز- خان آباد سیزده پلیس به شهادت رسیدند. مسوولان محلی ولایت کندز می گویند که شب گذشته افراد وابسته به گروه طالبان سیزده سرباز پلیس را در روستای آدم خان در مسیر شاهراه کندز- خان آباد به شهادت رساندند. حیات […]

درپی حمله گروهی افراد وابسته به طالبان بر یک پاسگاه نظامیان کشور در مسیر شاهراه کندز- خان آباد سیزده پلیس به شهادت رسیدند.

مسوولان محلی ولایت کندز می گویند که شب گذشته افراد وابسته به گروه طالبان سیزده سرباز پلیس را در روستای آدم خان در مسیر شاهراه کندز- خان آباد به شهادت رساندند.

حیات الله امیری ولسوال خان آباد می گوید که در درگیری میان هراس افگنان و نظامیان کشور سیزده سرباز پلیس به شهادت رسیدند و یک تن موفق به فرار از محل شده است.

به گفته وی، اکنون کنترل این پاسگاه در دست نیروهای امنیتی است که تازه به محل اعزام شده ‌اند. در همین حال، شماری از اعضای مجلس سنا با نگرانی از افزایش ناامنی ها در بخش هایی از ولایت کندز، ضعف مدیریتی و بی تفاوتی مسوولان امنیتی کندز را از علت های شهادت سیزده نظامی در این ولایت می دانند. اعضای مجلس سنا می گویند که، با ادامه درگیری مهمات این نیروها تمام و به درخواست کمک آنها نیز فرماندهی پلیس کندز و سایر ارگان های امنیتی به موقع جواب ندادند.

از سویی هم، نجیب دانش، سخنگوی وزارت داخله می‌گوید که در این درگیری پنج سرباز پلیس به شهادت رسیده و دو تن دیگر آنان زخم برداشته اند.

به گفته آقای دانش، نیروهای کمکی ساعت هفت صبح روز یکشنبه به این پاسگاه پلیس رسیده و اکنون نیروهای پلیس آنجا مستقر استند.