سیلاب های اخیر در ولسوالی های شکی، نسی و مایمی ولایت بدخشان در کنار خسارات جانی و مالی به باشندگان محل، راه های رفت و آمد این ولسوالی ها را به مرکز ولایت نیز مسدود کرده است. مسوولان محلی از وضعیت بد باشندگان این ولسوالی ها نگرانی می کنند و هشدار می دهند، در صورت […]

سیلاب های اخیر در ولسوالی های شکی، نسی و مایمی ولایت بدخشان در کنار خسارات جانی و مالی به باشندگان محل، راه های رفت و آمد این ولسوالی ها را به مرکز ولایت نیز مسدود کرده است. مسوولان محلی از وضعیت بد باشندگان این ولسوالی ها نگرانی می کنند و هشدار می دهند، در صورت بی توجهی حکومت مرکزی مردم این ولسوالی ها با قحطی روبه رو خواهند شد.

به اثر سرازیر شدن سیلاب های مدهش در بخش هایی از ولسوالی های دروازها در ولایت بدخشان، در کنار تلفات جانی خسارات هنگفت مالی به باشندگان این ولسوالی نیز وارد شده است. سیلاب های مدهش هشت روز قبل در ولسوالی های شکی، نسی و مایمی دروازهای ولایت بدخشان سرا زیر شد و باشندگان این ولسوالی ها را در کنار خسارات مالی در سوگ فرزندان شان نشاند. از اثر سرازیر شدن این سیلاب ها، شانزده تن جان باختند و بیست و شش تن دیگر زخمی شدند.

هشت روز از سرازیر شدن سیلاب ها در این ولسوالی ها می گذرد، اما گزارشها می رساند که تاکنون هیچ گونه توجهی به آسیب دیدگان این رویدادها نشده است. بر اساس گزارشها، آسیب دیدگان ناشی از سرازیر شدن سیلاب ها هم اکنون نانی برای خوردن و جای برای زیستن ندارند. شماری از باشندگان این ولسوالی ها، هم اکنون در زیر آفتاب سوزان چشم به راه حکومت و نهادهای امداد رسان نشته اند. مسوولان محلی این ولسوالی ها، از حکومت می خواهند که برای اسکان مجدد بیجاشدگان توجه کنند.

مسوولان محلی می گویند که از اثر سرازیر شدن این سیلاب ها، بیش از دوصد خانه مسکونی به گونه جدی تخریب شده است. در کنار این، مواشی و زمین های زراعتی مردم نیز از بین رفته است. خواستیم دیدگاه وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث را در پیوند به چگونگی روند کمک رسانی به آسیب دیدگان این سیلاب ها داشته باشیم، اما با تماس های مکرر آنان حاضر به پاسخگویی نشدند.