در پی سرازیر شدن سیلاب در ولایت خوست حدود هفده تن جان باخته اند. مسوولان محلی ولایت خوست آمار ضد و نقیض از تلفات سیلاب در این ولایت ارایه می کنند. شادم خان هلال، رییس اداره مبارزه با حوادث طبیعی خوست به رسانه ‌ها گفته است که در دو رویداد جداگانه هفده تن جان باخته‌ […]

در پی سرازیر شدن سیلاب در ولایت خوست حدود هفده تن جان باخته اند. مسوولان محلی ولایت خوست آمار ضد و نقیض از تلفات سیلاب در این ولایت ارایه می کنند. شادم خان هلال، رییس اداره مبارزه با حوادث طبیعی خوست به رسانه ‌ها گفته است که در دو رویداد جداگانه هفده تن جان باخته‌ اند. به گفته او، ده تن از این افراد زمانی جان دادند که موتر حامل آنها هنگام عبور از رودخانه پر از سیلاب در منطقه “علی‌ شیر” واژگون شد. آقای هلال افزوده است که این قربانیان شامل چهار کودک، چهار زن و دو مرد بودند که هشت تن آ‌نها اعضای یک خانواده و در حال بازگشت از پاکستان بودند.

اعضای این خانواده برای درمان بیماری خود به پاکستان رفته بودند. به گفته او، هفت تن دیگر در رویدادی مشابه در ولسوالی صبری جان داده‌ اند که شامل چهار کودک، دو زن و یک مرد می‌ شود. اما سخنگوی وال خوست جان باختن هفت تن در رویداد دوم را تایید کرده و جان باختن ده تن در رویداد نخست را تایید نکرده است. سخنگوی والی خوست می گوید افرادی که در سیلاب گیر مانده بودند، از سوی نیروهای امنیتی نجات داده شده ‌اند.