بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان، ″سیگار″ گزارش سه‌ ماهه خود در مورد وضعیت افغانستان را منتشر کرد. در این گزارش امده که امریکا هنوزهم بزرگ‌ترین کمک‌کننده با افغانستان است. بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان، ″سیگار″ در گزاش سه ماهه خود اعلام کرده‌است که با گذشت دو سال از خروج کامل نیرو‌های بین‌المللی، هنوزهم […]

بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان، سیگار گزارش سه‌ ماهه خود در مورد وضعیت افغانستان را منتشر کرد. در این گزارش امده که امریکا هنوزهم بزرگ‌ترین کمک‌کننده با افغانستان است.

بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان، سیگار در گزاش سه ماهه خود اعلام کرده‌است که با گذشت دو سال از خروج کامل نیرو‌های بین‌المللی، هنوزهم امریکا بزرگ‌ترین کمک‌کننده با افغانستان بوده‌است. در این گزارش آمده که امریکا برای رسیدگی به افغانستان و پناه‌جویان افغانستان، ۱۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دالر اختصاص داده یا هم آماده کرده‌است. سیگار همچنان به بحران بشری، ادامه فشار‌ها بر زنان و دختران در افغانستان، نبود تعامل با جامعه جهانی، مداخله مقام‌های حکومت سرپرست در امور موسسه‌های غیردولتی و چند مورد دیگر در این کشور تمرکز کرده‌است. در ادامه گزارش آمده که اداره توسعه بین‌‌المللی امریکا و وزارت خارجه این کشور در سال مالی ۲۰۲۳، نزدیک به ۸۲۶ میلیون دالر کمک به افغانستان تعهد کردند که بیش از نیمی از آن برای تهیه مواد غذایی برای میلیون‌ها تن فراهم می‌شود.

در همین حال، توماس وست نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان در شبکه‌ اجتماعی ایکس نوشت که با ماریا مویتا رییس دفتر سازمان بین‌المللی مهاجرت در افغانستان دیدار کرده‌است. آقای وست گفته‌است که در این دیدار مسایل کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان هرات، چالش‌های مهاجران و عودت‌کنندگان و حمایت‌های بشردوستانه و تأمین امنیت شهروندان افغانستان مورد بحث قرار گرفت: ایالات متحده افتخار دارد که به شمول ۹ میلیون دالر کمک با مساعی امداد‌رسانی این سازمان به متضرران زلزله هرات، بزرگ‌ترین اعانه‌دهنده برای فعالیت‌های حیاتی سازمان مهاجرت بین‌المللی در زمینه مهاجرت و ثبات جامعه است.″

سیگار در گزارش تازه‌‌اش همچنان گفته که پس از خروج کامل نیرو‌های امریکایی از افغانستان در سال ۲۰۲۱، کمک‌های ایالات متحده در مجموع میان سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به افغانستان به بیش از ۲٫۵ میلیارد دالر می‌رسد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv