اداره بازرسی ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان یا سیگار با نشر گزارشی از افزایش تلفات نیروهای امنیتی کشور خبر داده است. این اداره گفته است که از آغاز سال جاری میلادی تا نزدهم ماه اگست سال روان میلادی بیش از پنج هزار تن از نیروهای امنیتی افغانستان جان باخته اند و نزدیک به ده هزار […]

اداره بازرسی ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان یا سیگار با نشر گزارشی از افزایش تلفات نیروهای امنیتی کشور خبر داده است. این اداره گفته است که از آغاز سال جاری میلادی تا نزدهم ماه اگست سال روان میلادی بیش از پنج هزار تن از نیروهای امنیتی افغانستان جان باخته اند و نزدیک به ده هزار تن دیگر زخمی شده‎اند.

نزدیک به دوسال می شود که نظامیان کشور مسوولیت کامل تامین امنیت را در کشور به دوش گرفته اند. تلفات نیروهای امنیتی کشور در این دو سال پیوسته افزایش یافته است. دفتر بازرسی ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان یا سیگار در تازه ترین گزارش خود گفته است که تلفات نیروهای امنیتی به شکل بی پیشینه افزایش یافته است. در این گزارش آمده است که از آغاز سال جاری میلادی تا نزدهم ماه اگست ۵۵۲۳ تن از نیروهای امنیتی افغانستان جان باخته اند و بش از ۹ هزار دیگر آنان زخمی شده‎اند.

درهمین حال، محمد راد منش معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی افزایش تلفات نیروها امنیتی کشور را می پذیرد و می گوید که مقاومت آنان در برابر هراس افگنان درمیدان های نبرد سبب افزایش این تلفات شده‎است. ازسویی هم، شماری از اعضای مجلس سنا می گویند که ضعف مدیریتی مسوولان ارگانهای امنیتی سبب افزایش تلفات نیروهای امنیتی کشور شده‎است.

براساس گزارش اداره سیگار، ۲۸ درصد خاک کشور که بیش از ۷ درصد جمعیت در آن زندگی می‌کنند محل منازعه است و بیش از ۱۰ درصد خاک کشور که محل سکونت دو میلیون و هشت هزار نفر است، تحت کنترل هراس افگنان قرار دارد.