در پی یک رویداد ترافیکی در شاهرا کابل- کندهار بیش از ۳۰ تن جان باختند. این رویداد در منطقه جلدک ولایت زابل حوالی ساعت چهار بامداد روز (یکشنبه ۱۴سنبله/شهریور) روی داده است. سمونوال غلام‌ جیلانی فراهی آمر امنیت فرماندهی پلیس ولایت زابل به رسانه ها گفته است که از محل رویداد، پلیس شاهراه ۱۴ زخمی […]

در پی یک رویداد ترافیکی در شاهرا کابل- کندهار بیش از ۳۰ تن جان باختند. این رویداد در منطقه جلدک ولایت زابل حوالی ساعت چهار بامداد روز (یکشنبه ۱۴سنبله/شهریور) روی داده است.

سمونوال غلام‌ جیلانی فراهی آمر امنیت فرماندهی پلیس ولایت زابل به رسانه ها گفته است که از محل رویداد، پلیس شاهراه ۱۴ زخمی را تا کنون به شفاخانه ‌های کندهار و زابل منتقل کرده اند. سمونوال فراهی افزوده است که این رویداد خونین ترافیکی در اثر تصادم یک تانکر با یک بس مسافربری به میان آمده است. آمر امنیت فرماندهی پلیس زابل گفته است بس مسافربری که از کندهار به سمت کابل در حرکت بود با یک تانکر نفت کش برخورد کرده و در نتیجه هر دو وسیله نقلیه آتش گرفته است. به گفته آقای فراهی، افرادی که داخل بس مسافربری گیر مانده بودند، سوخته‌ اند.

درهمین حال، لعل‌ محمد توخی رییس صحت عامه ولایت زابل به رسانه ها گفته است که وضعیت شماری از زخمیان نگران‌ کننده است.

پیش از این در ماه ثور/اردیبهشت سال روان نیز رویداد مشابه در شاهراه کابل- کندهار در ولسوالی مقر غزنی به وقوع پیوست بود که در نتیجه آن ۵۲ مسافر جان باختند و ۷۳ تن دیگر زخمی شدند. پس از این رویداد مرگبار حکومت اعلام کرد که توجه لازم را به ایجاد نظم در شاهراه ‌های کشور خواهد کرد، اما اثر از این ایجاد نظم در شاهراه ها دیده نمی شود.

براساس معلومات وزارت ترانسپورت، افغانستان در منطقه پس از بنگلادیش بیشترین تلفات ناشی از تصادف جاده ‌ای را دارد. براساس آمار ها در دوماه اول سال جاری خورشیدی ۳۲۵ تصادف جاده ‌ای رخ داده که در نتیجه ده ها تن باختند و یا زخم برداشته اند.