پس از روزها انتظار کمیسیون شکایات انتخاباتی با فرستادن نتایج نهایی بررسی‌هایش، به انتظار کمیسیون مستقل انتخابات پایان داد. کمیسیون شکایات انتخاباتی اعلام کرد که نام‌های سی و پنج تن را از فهرست نهایی نامزدان انتخابات مجلس نمایندگان حذف کرده است. در حالی که نتایج نهایی بررسی‌های کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی به کمیسیون مستقل انتخابات واگذار […]

پس از روزها انتظار کمیسیون شکایات انتخاباتی با فرستادن نتایج نهایی بررسی‌هایش، به انتظار کمیسیون مستقل انتخابات پایان داد. کمیسیون شکایات انتخاباتی اعلام کرد که نام‌های سی و پنج تن را از فهرست نهایی نامزدان انتخابات مجلس نمایندگان حذف کرده است.

در حالی که نتایج نهایی بررسی‌های کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی به کمیسیون مستقل انتخابات واگذار شده، کمیسیون مستقل انتخابات مسوولیت اعلام فهرست نهایی نامزدان را دارد. به اساس معلومات کمیسیون شکایات انتخاباتی، کابل، ننگرهار، کندز، بغلان، بدخشان، خوست، سمنگان، بلخ، تخار، پروان، پکتیا و بامیان از جمله ولایت‌های است که نام‌های سی و پنج نامزد از آن ولایت‌ ها به فهرست‌ نهایی راه نیافته‌اند.

کمیسیون شکایت انتخاباتی در نامه‌یی گفته که نام‌های سه تن از ارزگان، یک تن از بامیان، چهار تن از بدخشان، سه تن از بغلان، یک تن از بلخ، دو تن از پروان، دو تن از تخار، دو تن از خوست، سه تن از سمنگان، یک تن از فاریاب، هشت تن از کابل یک تن از کندز، یک از تن لوگر و یک تن دیگر از ولایت ننگرهار از فهرست نهایی حذف شده‌اند.