شاعری از افغانستان، برنده‌ی جایزه شهروند جهانی تلویزیون ″تی‌آرتی″ کشور ترکیه شده‌است. شریح شیون شاعر و نویسنده‌ی کشور، به‌دلیل فعالیت‌هایش در زمینه آموزش کودکان خیابانی شایسته جایزه شهروند جهانی دانسته است. او مدتی است که با همکارانش در اکادمی کوچه برای کودکان کار، فرصت آموزش را فراهم می‌کنند. این جایزه برای انگیزش به‌کسانی تعلق می‌گیرد […]

شاعری از افغانستان، برنده‌ی جایزه شهروند جهانی تلویزیون ″تی‌آرتی″ کشور ترکیه شده‌است.

شریح شیون شاعر و نویسنده‌ی کشور، به‌دلیل فعالیت‌هایش در زمینه آموزش کودکان خیابانی شایسته جایزه شهروند جهانی دانسته است. او مدتی است که با همکارانش در اکادمی کوچه برای کودکان کار، فرصت آموزش را فراهم می‌کنند. این جایزه برای انگیزش به‌کسانی تعلق می‌گیرد که در زمینه‌های گوناگون کارکردهای، پیش‌گامانه، امیدبخش، اثرگذار و در عین حال کم‌تر دیده شده دارند.

شریح شیون شاعر و نویسنده افغانستان، برنده‌ی جایزه شهروند جهانی تلویزیون “تی‌آرتی” کشور ترکیه شده‌است. مراسم اهدای جایزه‌‌های شهروند جهانی، در شهر استانبول ترکیه، با حضور شرکت ‌کننده‌‌های مختلف از سراسر جهان در زمینه‌‌های سیاسی، اکادمیک، هنر و سرگرمی، کمک‌‌های بشردوستانه و تجارت برگزار شد. این جایزه برای انگیزش به‌کسانی تعلق می‌گیرد که در زمینه‌های گوناگون کارکردهای، پیش‌گامانه، امیدبخش، اثرگذار و در عین حال کم‌تر دیده شده دارند.

تلویزیون تی‌آرتی، شریح شیون را به‌دلیل فعلایت‌هایش در زمینه آموزش کودکان خیابانی شایسته جایزه شهروند جهانی دانسته است. او مدتی است که با همکارانش در اکادمی کوچه برای کودکان کار، فرصت آموزش را فراهم می‌کنند.

پیش از آقای شیون، دکتر سکینه یعقوبی شهروند دیگر افغانستان نیز برنده‌ این جایزه شده بود. خانم یعقوبی، به‌خاطر فعالیت‌هایش در زمینه‌ حقوق کودکان و زنان برنده‌ جایزه‌های مختلف جهانی از جمله، جایزه‌ شهروند جهانی تی‌آرتی شده بود.

بربنیاد آمار وزارت کار و امور اجتماعی در سال ۱۳۹۹، ۳٫۷ ملیون کودک کار در کشور وجود داشت، هرچند این اقدام شریح شیون و همکارانش در مقیاس با شمار کودکان خیابانی اندک به‌نظر می‌رسد، اما موضوع امیدبخش این است که هنوز هم قلب‌های هست که برای انسانیت می‌تپد.