وب‌سایت ″تست اطلس″ تازه‌ترین رتبه بندی خود در میان صد غذای سنتی سراسر جهان را نشر کرده که بولانی افغانستان، رتبه سی‌ام را از آن خود کرده و شهرت جهانی را کسب کرده‌است. در این وب‌سایت، غذاهای مشهور دیگری از افغانستان نیز به‌معرفی گرفته شده‌است. در همین‌حال، شماری از بولانی فروشان پایتخت از چگونگی تهیه […]

وب‌سایت ″تست اطلس″ تازه‌ترین رتبه بندی خود در میان صد غذای سنتی سراسر جهان را نشر کرده که بولانی افغانستان، رتبه سی‌ام را از آن خود کرده و شهرت جهانی را کسب کرده‌است.

در این وب‌سایت، غذاهای مشهور دیگری از افغانستان نیز به‌معرفی گرفته شده‌است. در همین‌حال، شماری از بولانی فروشان پایتخت از چگونگی تهیه بولانی گفته و تاکید می‌کنند که بولانی گندنه و کچالو پرطرفدارترین بولانی‌هایی است که آنان می‌پزند. در عین زمان، بعضی از باشندگان پایتخت می‌گویند که از دیر زمان بدینسو از بولانی استفاده می‌کنند و از خوردن آن لذت می‌برند. این در حالی‌است که سراسر افغانستان دارای غذاهای متنوع و لذیذ است.

بولانی افغانستان در میان ۱۰۰ نان سنتی دنیا، شهرت جهانی یافت. یکی از نان‌های سنتی که در سایت ″تست اطلس″ جز نان‌های محبوب نام برده شده‌است، بولانی است. طبق رتبه‌ بندی وب‌سایت ″تست اطلس″ در سال جاری میلادی، بولانی افغانستان در میان ۱۰۰ نان خوش طعم سنتی در سطح جهان، جایگاه سی‌‌ام را کسب کرده‌است. در این رتبه بندی، به‌تعداد ۴۳۶۹ کاربر واقعی شرکت کرده‌اند که نظرات آنان، بدون ملحوظات ملیتی و محلی شامل این رتبه بندی شده‌است. همزمان با این، برخی از کسانی که در شهرکابل بولانی فروشی دارند می‎گویند که بولانی از مواد مختلف تهیه می‌شود؛ اما، پایتخت‌نشینان بیشتر از همه، بولانی گندنه و کچالو را می‌پسندند.

در وب‌سایت ″تست اطلس″ علاوه بر بولانی، دیگر غذاهای مشهور افغانستان از جمله قابلی پلو، منتو، جلبی، بورانی بادنجان، گوش فیل، بورانی کدو، آشک، کباب چوپان، آش و دیگر غذاهای خوش طعم افغانستان نیز، معرفی شده‌است؛ اما، توجه بیشتر را بولانی از آن خود کرده‌است. درهمین‌حال، شماری از باشندگان پایتخت می‌گویند که ده‌ها سال است که از بولانی استفاده می‌کنند و از خوردن آن لذت فراوان می‌برند.

قابل ذکر است که وب‌سایت “تست اطلس” در مورد غذاهای سنتی و مواد تشکیل دهنده آن در سراسر جهان می‌پردازد و از میان ده‌ها غذای معروف هر سرزمینی، یکی از لذیذترین آن عنوان غذای برتر آن کشور را به خود اختصاص می‌دهد.