حکومت سرپرست باردیگر بر تعیین نماینده ویژه از سوی سازمان ملل متحد برای افغانستان مخالفت کرده‌است. سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی حکومت سرپرست در قطر تأکید کرده‌است که گزینش نماینده ویژه‌ی سازمان ملل متحد برای افغانستان، پذیرفتنی نیست. وی گفته که این نماینده ممکن است برای مداخله در امور داخلی افغانستان تلاش و برخی فیصله‌ها […]

حکومت سرپرست باردیگر بر تعیین نماینده ویژه از سوی سازمان ملل متحد برای افغانستان مخالفت کرده‌است. سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی حکومت سرپرست در قطر تأکید کرده‌است که گزینش نماینده ویژه‌ی سازمان ملل متحد برای افغانستان، پذیرفتنی نیست. وی گفته که این نماینده ممکن است برای مداخله در امور داخلی افغانستان تلاش و برخی فیصله‌ها را بر افغانستان تحمیل کند.

سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی حکومت سرپرست در قطر باردیگر تأکید کرده‌است که گزینش نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان، پذیرفتنی نیست. آقای شاهین در گفت‌وگو با شبکه خبری «ان ایچ کی» جاپان مدعی شده که این نماینده ممکن است برای مداخله در امور داخلی افغانستان تلاش و برخی فیصله‌ها را بر افغانستان تحمیل کند.

گزینش نماینده ویژه‌ی ملل متحد برای افغانستان از پیشنهادهای کلیدی گزارش مفصل ملل متحد در مورد ارزیابی مستقل اوضاع در افغانستان است. در بخش پیشنهادهای این گزارش مفصل ملل متحد آمده که فرستاده ویژه‌ی ملل متحد باید تعیین شود که روی دیپلماسی میان شرکای همکار بین‌المللی و افغانستان و تحقق گفت‌وگوهای بین‌الافغانی تمرکز کند.

گزینش نماینده ویژه ملل متحد از مسائل اصلی مورد بحث در نشست دوحه در هژدهم و نزدهم ماه فبروری به میزبانی آنتونیو گوترش دبیرکل این سازمان بود. این نشست بدون معرفی نماینده ویژه برای افغانستان به پایان رسید.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv