شش اثر رهبر جهاد و مقاومت و شهید صلح کشور پروفیسور برهان الدین ربانی طی محفلی رونمایی شد. نظام سیاسی اسلام، مرد نمیرد به مرگ، آینده مجاهدان، نگاهی به آثاری از استاد شهید، خط رهبر و پیام رهبر از اثرهای است که نقد و رونمایی شدند. شماری از اشتراک کنندگان این برنامه به ابعاد گونه […]

شش اثر رهبر جهاد و مقاومت و شهید صلح کشور پروفیسور برهان الدین ربانی طی محفلی رونمایی شد. نظام سیاسی اسلام، مرد نمیرد به مرگ، آینده مجاهدان، نگاهی به آثاری از استاد شهید، خط رهبر و پیام رهبر از اثرهای است که نقد و رونمایی شدند. شماری از اشتراک کنندگان این برنامه به ابعاد گونه گون شخصیتی شهید صلح استاد برهان الدین ربانی پرداخته و وی را شخصیت حلیم، سیاستگر میانه رو و متفکر سیاسی و دینی توصیف کردند.

شماری از اثرهای رهبر جهاد و مقاومت و شهید صلح کشور استاد برهان الدین طی همایشی به مناسبت هشتمین سالگشت شهاد وی، در کابل رونمایی شد. این اثرها شامل مجموعه مقاله ها در مورد رهبر شهید، سخنرانی ها، پیام ها و دسته نوشته های شهید صلح کشور است. نظام سیاسی اسلام، مرد نمیرد به مرگ، آینده مجاهدان، نگاهی به آثاری از استاد شهید، خط رهبر و پیام رهبر از اثرهای است در ششمین دور رونمایی آثار رهبر شهید رونمایی شد. محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و معاون ریاست اجرایی می گوید که شهید استاد برهان الدین ربانی، رهبر جهاد و مقاومت و شهید صلح کشور یک مرد حلیم، مجاهد میانه رو و متفکر دینی و سیاسی بود که جایگاه اش در میان مردم افغانستان همیشه خالی خواهد بود.

شماری از نویسندگان و پژوهشگران به نقد اثر های استاد پرداختند و تاکید کردند که از میان این اثرها، نظام سیاسی اسلام باید در نصاب تحصیلی دانشگاه های کشور گنجانیده شود.

درهمین حال، انوارالحق احدی رهبر حزب افغان ملت و عضور رهبری دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی استاد شهید را رهبر فرا قومی دانسته و تاکید می کند که میراث فکری شهید صلح باید به نسل های جدید انتقال کند تا در آینده مشعل راه آزادی و مقاومت شود.

براساس معلومات مسوولان مرکز تدوین آثار رهبر شهید، تاکنون این مرکز سی و دو اثر استاد شهید را طی شش دوره چاپ، نقد و رونمایی کرده است.