عقب گرد کمیسیون شکایات انتخاباتی از تصمیم اخیرش در رابطه به باطل شدن آرای انتخابات مجلس نمایندگان حوزه کابل سوال برانگیز است. شماری از اعضای مجلس نمایندگان با بیان این مطلب می گویند که اگر اعضای کمیسیون شکایات انتخاباتی توان تطبیق قانون را ندارند، باید استعفا بدهند. شماری از اعضای مجلس نمایندگان عقب گرد کمیسیون […]

عقب گرد کمیسیون شکایات انتخاباتی از تصمیم اخیرش در رابطه به باطل شدن آرای انتخابات مجلس نمایندگان حوزه کابل سوال برانگیز است. شماری از اعضای مجلس نمایندگان با بیان این مطلب می گویند که اگر اعضای کمیسیون شکایات انتخاباتی توان تطبیق قانون را ندارند، باید استعفا بدهند.

شماری از اعضای مجلس نمایندگان عقب گرد کمیسیون شکایات انتخاباتی را در پیوند به ابطال آرای انتخابات مجلس نمایندگان حوزه کابل سوالی برانگیز می دانند. سخی مشوانی عضو مجلس نمایندگان می گوید که اگر اعضای کمیسیون شکایات انتخاباتی توان تطبیق قانون را ندار باید استعفا بدهند. این عضو مجلس می افزاید که اگر تصمیم اخیر کمیسیون شکایات خلاف قانون است، باید اعضای این کمیسیون به ارگانهای عدلی و قضایی معرفی شوند.

این بار نخست نیست که کمیسیون شکایات انتخاباتی از تصمیم خود عقب نشینی می کند. پیش از این نیز کمیسیون شکایات انتخاباتی از تصمیم که در رابطه به ابطال آرای بدون بایمتریک گرفته بود عقب نشینی کرده بود.

ازسویی هم، شمار دیگری از اعضای مجلس نمایندگان جدا سازی آرای سفید از سیاه را یگانه راه جلوی گیری از تقلب می دانند.

این سخنان درحالی مطرح می شود که پیش از این رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی گفته است در برابر تصمیم اخیرش در پیوند به ابطال آرای کابل زیر فشار قرار دارد.