شماری از سیاسیون کشور برای شرکت در سومین نشست بین الافغانی، به شهر دوحه پایتخت قطر سفر کردند. ریاست اجرایی حکومت این نشست قطر را برای روند صلح افغانستان فرصت خوب توصیف کرده است. سومین نشست بین‌الافغانی درباره صلح افغانستان در حالی قرار است روز یکشنبه برگزار شود که از یک هفته به این سو […]

شماری از سیاسیون کشور برای شرکت در سومین نشست بین الافغانی، به شهر دوحه پایتخت قطر سفر کردند. ریاست اجرایی حکومت این نشست قطر را برای روند صلح افغانستان فرصت خوب توصیف کرده است.

سومین نشست بین‌الافغانی درباره صلح افغانستان در حالی قرار است روز یکشنبه برگزار شود که از یک هفته به این سو هفتمین دور گفتگوهای آمریکا و طالبان نیز در قطر جریان دارد. پیش از این سیاسیون کشور و نمایندگان طالبان دو بار در مسکو پایتخت روسیه با یکدیگر دیدار کردند.

شماری از مقام‌ های دولتی هم در میان سیاسیونی که عازم قطر شده ‌اند حضور دارند. گفته می شود که این افراد به نمایندگی از دولت نه بلکه “در حد اختیار و صلاحیت فردی ” خود در این نشست شرکت می کنند.

تاکنون مشخص نشده است که برعکس دو نشست قبلی بین‌الافغانی، سیاسیون برجسته کشور از جمله حامد کرزی، حنیف اتمر، استاد عطامحمد نور، حاجی محمد محقق، یونس قانونی در نشست قطر حضور ندارند.

پیش از این حکومت اعلام کرده بود که نمایندگان حکومت افغانستان در این نشست شرکت نخواهند کرد.

ریاست اجرایی حکومت در اعلامیه ‌ای تایید کرده است که هیأت افغانستان، روز شنبه کابل را به مقصد قطر ترک کرده است. در اعلامیه ریاست اجرایی آمده است که این نشست برای آغاز مذاکرات رسمی بین الافغان‌ برای روند صلح افغانستان “فرصتی” خوبی است.”

ریاست اجرایی حکومت ابراز امیدواری کرده است که این نشست برای زمینه‌ سازی “گفتگوها” ممد واقع شود. در اعلامیه ریاست اجرایی از طالبان خواسته شده است که نیت خود را روشن و با روند صلح افغانستان و گفتگوهای بین الافغانی”همکاری عملی” کنند. همچنان گروه طالبان تایید کرده که در این نشست شرکت می ‌کند.