شماری از فعالان مدنی در گرامیداشت از بیست و ششم دلو، سی و یکمین سالروز اخراج نیروهای شوروی پیش از افغانستان از گروه طالبان می خواهند که دست از خشونت کشیده و آتش بس اعلام کنند. در بیست و ششم ماه دلو سال هزار و سه صد و شصت و هفت خورشیدی، آخرین نظامی ارتش […]

شماری از فعالان مدنی در گرامیداشت از بیست و ششم دلو، سی و یکمین سالروز اخراج نیروهای شوروی پیش از افغانستان از گروه طالبان می خواهند که دست از خشونت کشیده و آتش بس اعلام کنند.

در بیست و ششم ماه دلو سال هزار و سه صد و شصت و هفت خورشیدی، آخرین نظامی ارتش سرخ شوروی پیشین از افغانستان اخراج شد و به این ترتیب مجاهدت مجاهدین و رزمندگان راه آزادی نتیجه بخش واقع شد. مجاهدین افغانستان نزدیک به یک دهه را با قبول شرایط مشقت بار در سنگرها و مواضع خود گذشتاندند و سرانجام به پیروزی بزرگی دست یافتند.

فعالان مدنی از ایستادگی و شجاعت مردم افغانستان در برابر اشغال کشور از سوی نیروهای شوروی پیشین ستایش می کنند و می گویند که این مبارزه در تاریخ مبارزاتی آزادی خواهی جهان کم نظیر است. این فعالان مدنی همچنان از گروه طالبان می خواهند که دست از خشونت کشیده و آتش بس اعلام کنند.

درحالی فعالان مدنی از طالبان می خواهند آتش بس اعلام کنند که گروه طالبان اعلام کرده است که توافق میان آمریکا و طالبان تا پایان ماه روان میلادی به امضا خواهد رسید. دیده شود که با امضای توافق صلح میان طالبان و آمریکا، خشونت ها در افغانستان کاهش خواهد یافت. ویا با کاهش خشونت ها زمینه برای مذاکرات بین الافغانی فراهم خواهد شد.