وزارت صحت عامه هشدار داده است که ویروس کرونا وارد گردش اجتماعی شده است و ممکن در روزهای آینده شمار واقعات ابتلا به ویروس کرونا در کشور بیش‌ تر شود. این وزارت از مردم خواسته است که به صورت جدی توصیه‌های صحی را رعایت و از اشتراک در تجمعات خودداری کنند. سخنگوی وزارت صحت عامه […]

وزارت صحت عامه هشدار داده است که ویروس کرونا وارد گردش اجتماعی شده است و ممکن در روزهای آینده شمار واقعات ابتلا به ویروس کرونا در کشور بیش‌ تر شود. این وزارت از مردم خواسته است که به صورت جدی توصیه‌های صحی را رعایت و از اشتراک در تجمعات خودداری کنند. سخنگوی وزارت صحت عامه اعلام کرده است که در یک شبانه روز گذشته، سی و هفت واقعه مثبت ویروس کرونا در یازده ولایت کشور به ثبت رسیده که با این حساب، شمار مجموعی مبتلایان ویروس کرونا در کشور به پنجصد و بیست و یک مورد رسیده است که بیشترین آنان در هرات و کابل ثبت شده است.

وزارت صحت عامه از ثبت سی و هفت مورد تازه ابتلا به ویروس کرونا در کشور خبر داده است. با ثبت این رقم، شمار مجموعی افراد مبتلا به این ویروس در کشور به پنجصد و بیست و یک تن افزایش یافته است.

وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه گفته است که شانزده تن در کابل، هشت تن در هرات، دو تن در لوگر، دو تن در دایکندی، دو تن در تخار، دو تن در کندهار، یک نفر در بامیان، یک نفر در غور، یک نفر در بادغیس، یک نفر در پروان و یک نفر دیگر در نیمروز در یک شبانه روز گذشته به ویروس کرونا مبتلا شناسایی شده ‌اند.

وزارت صحت عامه هشدار داده است که ویروس کرونا وارد گردش اجتماعی شده است و ممکن در روزهای آینده شمار واقعات ابتلا به ویروس کرونا در کشور بیش‌ تر شود. این وزارت از مردم خواسته است که به صورت جدی توصیه‌های صحی را رعایت و از اشتراک در تجمعات خودداری کنند.

از سویی هم محمد رفیق شیرزی، سخنگوی ریاست صحت عامه هرات می گوید که در بیست و چهار ساعت گذشته هفتاد نمونه مشکوک در لابراتوار تشخیص کرونا در این ولایت مورد آمازیش قرار گرفته که از این میان، هشت نمونه آن مثبت بوده است. آقای شیرزی افزوده است که مبتلایان این ویروس شامل سه مرد و پنچ زن استند که در حال حاضر شمار مجموعی مبتلایان این ویروس در هرات به دوصد و شصت و پنج تن رسیده است.

بر اساس معلومات وزارت صحت عامه تا اکنون سی و دو فرد مبتلا به ویرس کرونا در کشور صحت‌ یاب شده و شانزده تن دیگر جان باخته اند.