شهرداری کابل از باشندگان این شهر می خواهد که برای پاکی شهر شان توجه جدی کنند. کابل شهری است که در بیست و چهار ساعت، چهار هزار تن زباله تولید می کند. با این حال محمد اسلم اکرمی معاون شهرداری کابل می گوید که باشندگان پایتخت برای پاک نگهداشتن فضای شهر با اداره شهرداری همکاری […]

شهرداری کابل از باشندگان این شهر می خواهد که برای پاکی شهر شان توجه جدی کنند. کابل شهری است که در بیست و چهار ساعت، چهار هزار تن زباله تولید می کند. با این حال محمد اسلم اکرمی معاون شهرداری کابل می گوید که باشندگان پایتخت برای پاک نگهداشتن فضای شهر با اداره شهرداری همکاری بیشتر داشته باشند. به گفته آقای اکرمی، به همین هدف سیستم مدیریت متمرکز در شهرداری به سیستم غیر متمرکز تغییر خواهد کرد.

در همین حال مسوولان وزارت صحت عامه، وضعیت محیط زیستی در کابل را نگران کننده عنوان می کنند و می گویند که آلودگی هوا در پایتخت سبب بروز بسیاری از بیمارها شده است.

فضای کابل بیشتر از هر فصلی دیگر در زمستان آلوده می شود. استفاده باشندگان این شهر از مواد دود زا، غیر معیار بودن جاده ها و نبود سیستم منظم آبرو ها از عمده ترین علت های آلوده شدن پایتخت است.