شهرداری کابل می گوید که تاکنون بیشتر از سی درصد جاده های عمومی پایتخت از وجود موانع پاکسازی شده است و این روند تا چهار ماه دیگر به پایان خواهد رسید. با افزایش تهدیدهای امنیتی در سطح شهر کابل، سفارتخانه ها و خانه های افراد برجسته حکومتی بیشتر از جاده های عمومی شهر، با دیوارها […]

شهرداری کابل می گوید که تاکنون بیشتر از سی درصد جاده های عمومی پایتخت از وجود موانع پاکسازی شده است و این روند تا چهار ماه دیگر به پایان خواهد رسید.

با افزایش تهدیدهای امنیتی در سطح شهر کابل، سفارتخانه ها و خانه های افراد برجسته حکومتی بیشتر از جاده های عمومی شهر، با دیوارها و موانع ها مسدود شده است. چیزی که بارها انتقاد شهروندان کشور را بر انگیخته است. شهرداری کابل در هماهنگی با ارگانهای امنیتی و دادگاه عالی، روند جمع آوری موانع را از جاده های عمومی شهر چندی پیش آغاز کرده بود. شعیب رحیم معین شهرداری کابل می گوید که روند برداشتن موانع از جاده شهید صلح استاد برهان الدین ربانی آغاز شده و تا یک ماه دیگر، بخش های دیگر پایتخت نیز از وجود موانع و دیوار ها پاکسازی خواهد شد. آقای رحیم می افزاید که تاکنون بیشتر از سی درصد جاده ها به روی ترافیک باز شده است و روند برداشتن موانع از جاده ها تا چهار ماه دیگر ادامه دارد.

شماری از شهروندان کشور از این اقدام شهرداری کابل استقبال می کنند و می گویند، برداشتن موانع از جاده های عمومی افزون بر ایجاد نظم در شهر، سهولت را برای شان در رفت و آمد فراهم خواهد کرد. با افزایش ناامنی ها در کشور به ویژه پایتخت شماری زیادی از جاده ها از سوی نهادهای دولتی و غیر دولتی با چیدن دیوار های بزرگ و موانع های سمنتی به روی رفت و آمد شهروندان بسته شده است.