شورای امنیت سازمان ملل با نشر اعلامیه ‌ای به حملات اخیر تروریستی در افغانستان به ویژه حمله تروریستی کندهار واکنش نشان داده است. شورای امنیت سازمان ملل حمله تروریستی کندهار را محکوم کرده است. اعضای شورای امنیت سازمان ملل با نشر اعلامیه ‌ای به حملات اخیر تروریستی در افغانستان به ویژه حمله تروریستی کندهار واکنش […]

شورای امنیت سازمان ملل با نشر اعلامیه ‌ای به حملات اخیر تروریستی در افغانستان به ویژه حمله تروریستی کندهار واکنش نشان داده است.

شورای امنیت سازمان ملل حمله تروریستی کندهار را محکوم کرده است. اعضای شورای امنیت سازمان ملل با نشر اعلامیه ‌ای به حملات اخیر تروریستی در افغانستان به ویژه حمله تروریستی کندهار واکنش نشان دادند. در اعلامیه شورای امنیت سازمان ملل آمده که اعضای این شورای حملات در جریان هفته‌ های اخیر در افغانستان به شمول حوادث امنیتی در ولایت های جوزجان، کندوز، تخار، هرات، زابل، فراه و حمله روز پنجشنبه در کندهار، را شدیدا محکوم می کنند. در این اعلامیه تاکید شده است که اعضای این شورا روی اهمیت فضای امن برای برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان تاکید کردند و گفتند که هر گونه تهدید برای اخلال انتخابات و روند های دموکراتیک در افغانستان قابل پذیرش نیست.

درهمین حال، وزیر دفاع آمریکا کشته شدن جنرال رازق را ضایعه بزرگ خوانده است. وزیر دفاع آمریکا گفته است که با کشته شدن فرمانده پلیس کندهار در وضعیت امنیتی آن ولایت کدام تغییر اساسی به وجود نخواهد آمد. وزیر دفاع آمریکا افزوده است که، افغانستان یک شخص وطن پرست را از دست داده است. وی همچنان در مورد اینکه کشته شدن جنرال رازق بالای اشتراک مردم در انتخابات مجلس نمایندگان تأثیر خواهد کرد را قبل از وقت خوانده‌ است.

همچنان مایک پومپیو وزیر خارجه آمریکا نیز در یک اعلامیه ای حمله روز پنجشنبه در کندهار را به شدت نکوهش کرده و با خانواده ‌های قربانیان این رویداد ابراز همدردی کرده‌ است.