هماهنگ‌کننده‌ ارتباطات استراتیژیک شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که این گروه تهدید برای افغانستان و منطقه است. او همچنان گفته‌است که اعضای داعش بیشتر در خارج از افغانستان حضور دارند. در ادامه‌ی نگرانی‌ها از تهدیدهای روزافزون داعش در منطقه، جان کربی، هماهنگ‌کننده‌ ارتباطات استراتیژیک شورای امنیت ملی امریکا گفته‌است که داعش همچنان برای […]

هماهنگ‌کننده‌ ارتباطات استراتیژیک شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که این گروه تهدید برای افغانستان و منطقه است. او همچنان گفته‌است که اعضای داعش بیشتر در خارج از افغانستان حضور دارند.

در ادامه‌ی نگرانی‌ها از تهدیدهای روزافزون داعش در منطقه، جان کربی، هماهنگ‌کننده‌ ارتباطات استراتیژیک شورای امنیت ملی امریکا گفته‌است که داعش همچنان برای مردم افغانستان و منطقه تهدید به‌شمار می‌رود. او این موضوع را در یک نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره حمله‌ اخیر در کرمان ایران که مسئولیت آنرا داعش برعهده گرفته، مطرح کرده‌است: ″ارزیابی قدرت کمی و کیفی داعش دشوار است، اما این گروه همچنان یک تهدید است. آن‌ها همچنان یک تهدید تروریستی قابل دوام برای مردم افغانستان و آشکارا برای منطقه به‌شمار می‌روند.″

هماهنگ‌کننده‌ ارتباطات استراتیژیک شورای امنیت ملی امریکا افزوده‌است که اعضای داعش عمدتأ در خارج از افغانستان مستقر هستند.

این مقام ارشد امنیتی ایالات متحده درحالی داعش را تهدید منطقه‌ای گفته‌است که روز (چهارشنبه، ۱۳ جدی) دو انفجار در فاصله‌ ۲۰ دقیقه از هم در منطقه‌ موسوم به «گلزار شهدا» در ولایت کرمان، در مراسم سال‌گرد ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سابق شاخه قدس سپاه پاسداران به‌وقوع پیوست.

بربنیاد آمار رسانه‌های ایران، در این دو انفجار ۱۰۳ نفر کشته و ۲۸۴ نفر دیگر زخمی شده‌اند. طبق گزارش‌ها، ۱۱ شهروند افغانستان نیز در جمع کشته‌شده‌ها شامل‌اند. گروه داعش با نشر اعلامیه‌ای، مسئولیت این حمله را برعهده گرفته‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv