در پی محدویت‌ها علیه زنان و دختران در کشور، قرار است نشست درباره وضعیت دختران و زنان افغانستان در شورای امنیت سازمان ملل پشت درهای بسته برگزار شود. درهمین حال، شماری از فعالان حقوق زن نقش زنان را در تمام بخش‌های کشور حیاتی خوانده و خواستار لغو این محدویت‌ها شده‌اند. پس از تسلط حکومت سرپرست […]

در پی محدویت‌ها علیه زنان و دختران در کشور، قرار است نشست درباره وضعیت دختران و زنان افغانستان در شورای امنیت سازمان ملل پشت درهای بسته برگزار شود. درهمین حال، شماری از فعالان حقوق زن نقش زنان را در تمام بخش‌های کشور حیاتی خوانده و خواستار لغو این محدویت‌ها شده‌اند.

پس از تسلط حکومت سرپرست در کشور، محدویت‌های زیادی علیه زنان و دختران وضع شد که این محدویت‌ها واکنش‌های ملی و بین‌المللی را نیز به‌همراه داشت. با این حال، قرار است نشستی درباره وضعیت دختران و زنان افغانستان در شورای امنیت سازمان ملل پشت درهای بسته برگزار شود.

انتظار می‌‌رود شورای امنیت سازمان ملل متحد در این نشست، پیشنهادهای مطرح‌شده در گزارش فریدون سینیرلی اوغلو، هماهنگ‌کننده‌ ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد را بررسی کند.

این در حالی‌است که شماری از فعالان حقوق زن باردیگر از جامعه جهانی می‌خواهند که برای رفع نقض حقوق بشری زنان باید دست‌به‌عمل شوند. آنان همچنان می‌گویند که جامعه جهانی اقدامات جدی و عملی‌تری نیز روی‌دست بگیرد و نگذارد که روز‌به‌روز این محدودیت‌ها بیش‌تر شود.

پیش از این هیدر بار، مسئول بخش زنان دیدبان حقوق بشر از این‌که این جلسه پشت درهای بسته برگزار می‌شود، انتقاد کرده بود و افزوده بود که نتایج جلسه پیش‌رو بر سرنوشت دختران و زنان در افغانستان تأثیر خواهد گذاشت و به گفته زنان حق دارند بدانند در این نشست چه می‌گذرد.

در حالی این نشست‌ها در مورد زنان کشور برگزار می‌شود که، حکومت سرپرست همواره گفته که حقوق زنان و دختران در پرتوی شریعت اسلام تأمین است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv