شورای عالی صلح می گوید که پیوستن ملاعبدالغنی برادر به عنوان رییس هیات طالبان در دفتر سیاسی این گروه در قطر در روند گفتگوهای صلح کمکی نکرده است. شورای عالی صلح می گوید که بی صلاحیتی هیات مذاکره کننده گفتگوهای صلح به شمول پیوستن ملابرادر به این گروه عامل اصلی کندی این روند است. عطا […]

شورای عالی صلح می گوید که پیوستن ملاعبدالغنی برادر به عنوان رییس هیات طالبان در دفتر سیاسی این گروه در قطر در روند گفتگوهای صلح کمکی نکرده است.

شورای عالی صلح می گوید که بی صلاحیتی هیات مذاکره کننده گفتگوهای صلح به شمول پیوستن ملابرادر به این گروه عامل اصلی کندی این روند است. عطا الرحمان سلیم معاون شورای عالی صلح می گوید که پیوستن ملاعبدالغنی برادر به عنوان رییس هیات طالبان در دفتر سیاسی این گروه در قطر، نه تنها که روند گفتگوهای صلح را کمک نکرده بل این “بی ‌صلاحیتی ‌ها” نسبت به گذشته بیشتر شده است.

معاون شورای عالی صلح می گوید که با آمدن ملاعبدالغنی ‌برادر و ملا فاضل، مردم افغانستان باور داشتند که بی ‌صلاحیتی هیات طالبان در روند صلح رفع شود.

آقای سلیم افزوده که تلاش ‌ها برای آغاز مذاکرات مستقیم میان دولت و گروه طالبان ادامه دارد که برگزاری دو نشست در قطر “امیدواری ‌های” را برای آغاز این گفتگوها به وجود آورده است.

او همچنان افزوده که در کنار آغاز گفتگوهای زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در قطر نشست “بین الافغانی” با زمینه سازی آلمان نیز در آن کشور برگزار خواهد شد.

در همین حال رولا غنی، خانم رییس جمهور نقش جوانان را در برای رسیدن به صلح مهم دانسته و خواستار حضور جوانان در روند  گفتگو های صلح شده است.