شورای سرتاسری علمای کشور از مردم خواسته ‌است که در مراسم خاکسپاری و فاتحه خوانی جان باختگان ارتش، پلیس و امنیت ملی اشتراک کنند و به آنان شهید بگویند. شورای سرتاسری علمای کشور این مطلب را روز (چهار شنبه ۳۱سرطان/تیر) بیان داشته اند. تلویزیون نور از محدود رسانه هایی است که به پاس خدمات و […]

شورای سرتاسری علمای کشور از مردم خواسته ‌است که در مراسم خاکسپاری و فاتحه خوانی جان باختگان ارتش، پلیس و امنیت ملی اشتراک کنند و به آنان شهید بگویند. شورای سرتاسری علمای کشور این مطلب را روز (چهار شنبه ۳۱سرطان/تیر) بیان داشته اند.

تلویزیون نور از محدود رسانه هایی است که به پاس خدمات و جان بازی های نظامیان کشور همواره و پیوسته آنان را “شهید” خوانده است. اکنون شورای سرتاسری علمای کشور پس از گذشت سال ها از مردم و رسانه ها خواسته است که جان باختگان نظامیان کشور را شهید خطاب کنند.

مولوی غلام ربانی رحمانی عضو شورای سرتاسری علما می گوید که نظامیان کشور برای آبرو، عزت و آزادی افغانستان مبارزه می کنند، پس باید جان باختگان آنان “شهید” خطاب شوند. این عالم دین از علما و شهروندان کشور می خواهد که بدون هیچ ترس و هراس در مراسم تدفین جان باختگان نظامیان کشور شرکت کنند و به آنها شهید خطاب کنند.

درهمین حال محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور می گوید که جدول شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی کشور ترتیب شده است و ماهانه حقوق آنان به بازماندگان شان داده می شود. به گفته آقای غنی از پول صرفه جویی شده وزارت دفاع ملی در کمیسیون تدارکات ملی، برای آنها منازل مسکونی اعمار خواهد شد.

این در حالیست که در برخی از مناطق مردم از ترس گروه های دهشت افگن نمی توانند در مراسم خاکسپاری شهیدان نظامیان کشور اشتراک کنند.