شورای وزیران امارت اسلامی به کمیسیون اقتصاد امارت اسلامی به ریاست مولوی عبدالسلام حنفی دستور داده است که برای ثبات ارزش پول افغانی اقدامات عاجل را انجام دهد. انعام‌الله سمنگانی معاون سخن‌گوی امارت اسلامی شب گذشته در صفحه‌ی تویتر‌اش نگاشته است که  در جلسه‌ی 〈روزدوشنبه، ۲۲ قوس〉 به کمیسیون اقتصادی امارت اسلامی وظیفه سپرده شد […]

شورای وزیران امارت اسلامی به کمیسیون اقتصاد امارت اسلامی به ریاست مولوی عبدالسلام حنفی دستور داده است که برای ثبات ارزش پول افغانی اقدامات عاجل را انجام دهد.

انعام‌الله سمنگانی معاون سخن‌گوی امارت اسلامی شب گذشته در صفحه‌ی تویتر‌اش نگاشته است که  در جلسه‌ی 〈روزدوشنبه، ۲۲ قوس〉 به کمیسیون اقتصادی امارت اسلامی وظیفه سپرده شد که با هماهنگی دیگر نهادهای اقتصادی اقدامات عاجل برای ثبات پول افغانی انجام دهد. به گفته‌ی سمنگانی شورای وزیران دستور داده است که کمیسیون اقتصاد گام‌های جدی را برای جلوگیری از قاچاق دالر، انتشار پول جعلی افغانی و از بین بردن عوامل دیگری بردارد که اثرات منفی بر ارزش پول افغانی دارد و هم‌چنان به گونه‌ی عاجل راه‌کار‌های را برای ثبات پول افغانی تشخیص بدهد. این درحالی‌‍است که در چند روز اخیر ارزش پول افغانی در مقابل اسعار خارجی به شکل بی پیشنه افت کرده است. در هفته‌ی جاری ارزش یک دالر امریکایی از ۹۷ افغانی به ۱۲۵ افغانی افزایش یافته است.