شماری از باشندگان ولایت بدخشان از نبود مواد اساسی انتخاباتی در مراکز رای دهی این ولایت شکایت می کنند و می گویند که این کار سبب شد که شماری از رای دهندگان با ساعت ها انتظار در مراکز رای دهی دوباره به خانه های خود برگردند. نبود امنیت در بخش هایی از ولایت بدخشان چالش […]

شماری از باشندگان ولایت بدخشان از نبود مواد اساسی انتخاباتی در مراکز رای دهی این ولایت شکایت می کنند و می گویند که این کار سبب شد که شماری از رای دهندگان با ساعت ها انتظار در مراکز رای دهی دوباره به خانه های خود برگردند.

نبود امنیت در بخش هایی از ولایت بدخشان چالش عمده فرا راه برگزاری انتخابات گفته شده بود. افراد وابسته به گروه طالبان در شش ولسوالی این ولایت حملات پراگنده را انجام داده اند. مسوولان امنیتی ولایت بدخشان می گویند که حملات افراد وابسته به گروه طالبان را در این ولایت دفع کرده اند.

درهمین حال، نهادهای ناظر بر روند انتخابات از کمیسیون مستقل انتخابات انتقاد می کنند و می گویند که مواد اساسی انتخاباتی به ولایت بدخشان به گونه درست انتقال نشد و مردم نتوانستند از حق شهروندی شان به گونه درست استفاده کنند.

از سویی هم، شماری از باشندگان ولایت بدخشان می گویند که از ساعت هفت صبح تا ساعت یازده در شماری از مراکز رای دهی منتظر ماندند، اما سایت های انتخاباتی به دلیل نامعلوم باز نشد و باره بدون این که رای داده باشند به خانه های خود برگشته اند. دیده شود که نتایج این انتخابات برای نامزدان مجلس نمایندگان قابل قبول خواهد بود.