شماری از باشندهای ولسوالی دهنه غوری ولایت بغلان از کم کاری مسوولان محلی در مبارزه با گروه طالبان شکایت می کنند. از چند ماه به این سو تحرکات مخالفان مسلح دولت در ساحه بغلان مرکزی و قسمتی از ولسوالی دهنه غوری ولایت بغلان بیشتر شده است. ظاهرا دیده شده است که فعالیت مخالفان مسلح دولت […]

شماری از باشندهای ولسوالی دهنه غوری ولایت بغلان از کم کاری مسوولان محلی در مبارزه با گروه طالبان شکایت می کنند.

از چند ماه به این سو تحرکات مخالفان مسلح دولت در ساحه بغلان مرکزی و قسمتی از ولسوالی دهنه غوری ولایت بغلان بیشتر شده است. ظاهرا دیده شده است که فعالیت مخالفان مسلح دولت همواره با مقاومت شدید نیروهای امنیتی روبه شده و شورشیان تلفات زیادی دیده اند.

در این اواخیر جنگ مخالفان با نیروهای امنیتی در ولسوالی دهنه غوری بیشتر شده است.شماری از باشنده های ولسوالی دهنه غوری ولایت بغلان از کم کاری مسوولان محلی در مبارزه با گروه طالبان شکایت دارند. قومندان اعظم یکی از بزرگان قومی در ولسوالی دهنه غوری ولایت بغلان می گوید که بیش از دوماه می شود که رابطه شان با مرکز ولایت قطع شده است و این مساله برای مردم مشکل ساز شده است.

گفته می شود نیروهای زیادی برای تامین امنیت به بغلان حضور دارند.باشنده های دهنه غوری می گویند که نیروهای دولتی به جز چند روز نخست دیگر علیه طالبان جنگ نکرده اند.مولوی رحمت الله یکی از بزرگان قومی در ولسوالی دهنه غوری ولایت بغلان هر چند از فرد مشخص نام نمی برد، اما می گوید که در بغلان معامله ای با طالبان صورت گرفته که به نیروهای امنیتی اجازه جنگ با مخالفان داده نمی شود.

در همین حال ذبیح الله شجاع سخنگوی فرماندهی پلیس بغلان معامله با مخالفان را رد می کند و می گوید که از دو هفته به این سو جنگ شدیدی در ولسوالی دهنه غوری با مخالفان مسلح جریان دارد که در نتیجه آن ده قریه از وجود مخالفان مسلح پاک سازی شده است.

در حالی باشنده های بغلان از نا امنی ها شکایت دارند که پس از تشکیل حکومت وحدت ملی پای جنگ به ولایت های شمال کشانیده شده است.هنوز پرسش در ذهن باشند های شمال کشور وجود دارد که آیا امنیت و ثبات مانند سابق در شمال برقرار می شود یا خیر؟