شماری از باشندگان کابل از افزیش بهای مواد مورد ضرورت در روزهای عید شکایت دارند. آنان می گویند همه ساله با آمد آمد عید بهای اجناس در بازارها افزایش می یابد و حکومت در این زمینه توجهی نمی کند. عید سعید قربان مهم ترین آیین اسلام و بزرگترین عید مسلمانان جهان به شمار می رود. […]

شماری از باشندگان کابل از افزیش بهای مواد مورد ضرورت در روزهای عید شکایت دارند. آنان می گویند همه ساله با آمد آمد عید بهای اجناس در بازارها افزایش می یابد و حکومت در این زمینه توجهی نمی کند.

عید سعید قربان مهم ترین آیین اسلام و بزرگترین عید مسلمانان جهان به شمار می رود. در افغانستان نیز مردم برای گرامی داشت از روز عید قربان از یک تا چهار روز دست از کار کشیده و این روز را با شادی و خوشی گرامی داشت می کنند. اما همه ساله با فرا رسیدن روزهای عید بهای مواد مورد ضرورت مردم افزایش می یابد. شماری از باشندگان کابل از افزایش قیمت های در روزهای عید شکایت دارند.

حکیم یک باشنده کابل می گوید که همه ساله درایام عید بهای اجناس در بازارها افزایش می یابد و حکومت در این زمینه توجهی نمی کند. این باشنده کابل از حکومت می خواهد که جلوی رشد سرسام آور قیمت ها را در روز های عید بگیرد؛ زیرا به باور وی مردم افغانستان از لحاظ اقتصادی سخت دچار مشکل اند.

امسال برعکس سال های گذشته در پهلوی شکایت مردم، فروشندگان نیز از کاهش خریداران شکایت دارند. جان آغا یک فروشنده در شهر کابل می گوید که نسبت به عید فطر میزان فروشش در عید قربان کاهش یافته است. این فروشنده، افزایش فقر و بیکاری را دلیل اصلی کاهش خرید در بازار ها می داند.

آمد آمد عید شور و شوق مردم را برمی انگیزد و زندگی همه را تغییر می دهد. خیاط را با دوخت، مغازه دار را با فروش و مردم را با خرید مصروف می کند؛ اما ظاهرا این عید بدلیل فقر و بیکاری نسبت به عیدهای گذشته کم رنگ به نظر می رسد.