درآستانه فرارسیدن عید فطر، برخی از فروشند‌گان در پایتخت از کسادی کارشان شکایت می‌کنند و می‌گویند که با وجود پایین ‌بودن بهای مواد خوراکی، به‌دلیل اوضاع بد اقتصادی، شمار مشتریان آنان اندک است و کاهش یافته‌است. از سال‌های گذشته تا به امروز، با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، بهای کالاها در بازارهای پایتخت بلند می‌رود و […]

درآستانه فرارسیدن عید فطر، برخی از فروشند‌گان در پایتخت از کسادی کارشان شکایت می‌کنند و می‌گویند که با وجود پایین ‌بودن بهای مواد خوراکی، به‌دلیل اوضاع بد اقتصادی، شمار مشتریان آنان اندک است و کاهش یافته‌است.

از سال‌های گذشته تا به امروز، با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، بهای کالاها در بازارهای پایتخت بلند می‌رود و تا پایان این ماه و عید، بهای مواد خوراکی همچنان بلند می‌ماند. از سوی هم، اوضاع بد اقتصادی شهروندان کشور سبب ‌شده تا کار فروشندگان نیز، با مشکلاتی روبه‌رو شود. شماری از فروشند‌گان در پایتخت از کسادی کارشان در ماه رمضان و درآستانه عید شکایت دارند.

همچنین، برخی ازاین فروشند‌گان می‌گویند که شهرداری کابل به آنان دستور داده تا کالاهای‌شان را به بهای که از مندوی کابل می‌خرند، به ‌فروش برسانند.

در عین زمان، برخی دیگر از باشندگان شهر کابل می‌گویند که اگرچه بهای کالاها نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته؛ اما مردم توانایی خرید را ندارند.

با این همه، سخنگوی شهرداری کابل می‌گوید که این اداره طی بیش‌تر از دو سال پسین نرخ‌نامه توزیع کرده و آنان تلاش می‌کنند تا از رهگذر قیمت‌ها، بر خریدار و فروشنده فشار وارد نشود.

پایتخت‌نشینان در حالی از بهای بلند مواد اولیه شکایت می‌کنند که بربنیاد گزارش‌های نهادهای امدادگر بین‌المللی، دست‌کم دو‌سوم جمعیت کشور وابسته کمک‌های انسان‌دوستانه هستند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv