شماری از باشندگان کابل می گویند که نتوانستند از نخستین روز سال نو خورشید در تفریگاه های عمومی تجلیل کنند و این روز را جشن بگیرند. باشندگان کابل می گویند که تمام تفریگاه های عمومی به روی شهروندان کشور بسته شده است. همه ساله در روز اول ماه حمل هزاران تن از باشندگان کابل به […]

شماری از باشندگان کابل می گویند که نتوانستند از نخستین روز سال نو خورشید در تفریگاه های عمومی تجلیل کنند و این روز را جشن بگیرند. باشندگان کابل می گویند که تمام تفریگاه های عمومی به روی شهروندان کشور بسته شده است.

همه ساله در روز اول ماه حمل هزاران تن از باشندگان کابل به تفریحگاه های عمومی می رفتند و نخستین روز سال نو خورشیدی تجلیل می کردند؛ اما امسال به علت نگرانی ها از گسترش ویروس کرونا تجلیل از نوروز کم رنگ شده است. در مزار شریف پرچم نوروز در تاریکی شب به دور از چشم مردم برافراشته شده است.

در همین حال شماری از شهروندان کشور می گویند که نتوانستند از نخستین روز سال نو خورشیدی در تفریحگاه های عمومی تجلیل کنند و این روز را جشن بگیرند. باشندگان کابل می گویند که تمام تفریگاه های عمومی به روی شهروندان کشور بسته شده است.

مسوولان وزارت امور داخله می گویند که به دلیل گسترش ویروس کرونا، تمام تفریحگاه ها بسته شده است.

بااین حال، نصیر احمد درانی وزیر زراعت و آبیاری می گوید که جشن دهقان نیز امسال برگزار نمی شود. این روز همه ساله روز دوم ماه حمل گرامیداشت می شد.

پیش از این وزارت صحت عامه از شهروندان کشور خواسته است که از تجمعات خوداری کنند و همچنان به شهروندان کشور توصیه کرده است که باید از دست دادن و روبوسی جلوگیری کرده و دست خود را به چشم، بینی و دهن نزنند.