کمیسیون مستقل حقوق بشر می گوید که خشونت علیه زنان نسبت به سال گذشته ۴۹ درصد افزایش یافته است. از حادثه قتل فرخنده یک سال گذشت، اما دیده می شود که عاملان اصلی این قضیه به کیفر نرسیده اند. به همین منظور شماری از فعالان مدنی در کابل از ارگان های عدلی و قضایی کشور […]

کمیسیون مستقل حقوق بشر می گوید که خشونت علیه زنان نسبت به سال گذشته ۴۹ درصد افزایش یافته است. از حادثه قتل فرخنده یک سال گذشت، اما دیده می شود که عاملان اصلی این قضیه به کیفر نرسیده اند. به همین منظور شماری از فعالان مدنی در کابل از ارگان های عدلی و قضایی کشور انتقاد می کنند. این فعالان مدنی می گویند که ارگان های عدلی و قضایی در پرونده قتل فرخنده سطحی برخورده است. فعالان مدنی تاکید می کنند که عدالت در پرونده فرخنده باید تطبیق شود.

در همین حال ثریا صبحرنگ عضو کمیسیون مستقل حقوق بشر می گوید که خشونت علیه زنان نسبت به سال گذشته ۴۹ درصد افزایش یافته است. بانو صبحرنگ از افزایش خشونت علیه زنان نگرانی می کند و می افزاید که تغییرات مثبت در زندگی زنان کشور رونما نشده است.

این عضو کمیسیون مستقل حقوق بشر می گوید که از آغاز سال ۱۳۹۴ خورشیدی تاکنون ۲۴۱ قضیه قتل علیه زنان صورت گرفته است که ۷۰ درصد عاملان این قتل ها به کیفر رسیده اند و ۳۰ درصد دیگر آن از فرهنگ معافیت استفاده کرده اند.